مدیریت شهری

تبلیغات محیطی فرصتی مغتنم برای کلانشهر کرج

تبلیغات محیطی فرصتی مغتنم برای کلانشهر کرج

امروزه تبلیغات محیطی یکی از موثر ترین راه های نمایش محصول و همچنین تاثیرگذاری روی مخاطب است. اهمیت این نوع رسانه سبب شده تا در ذهن مخاطب بعد از تیزر تلویزیونی رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

تولید کنندگان کالا و خدمات با استفاده از این نوع رسانه تبلیغاتی، ضمن زیباسازی و ایجاد تنوع بصری در محیط شهری، با مخاطبان خود سخن می گویند و پیام های خود را در ناخودآگاه آنان ثبت می نمایند.

ویژگی های تبلیغ در عرشه پل هوایی و سواره به صورت زیر می باشد:

۱. زیباسازی و ایجاد تنوع بصری در محیط شهری.

۲. جذابیت خاص را در صنعت تبلبغات ایجاد کرده است.

۳. محصولات و برند مورد نظر را به مخاطب عام معرفی نماید.

۴. هزینه نسبتا پایین این نوع تبلیغات نسبت به سایر تبلیغات محیطی.

۵. تعرفه تبلیغات پل هوایی نسبت به بیلبورد های تبلیغاتی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است، به دلیل اینکه ساخت بعضی از پل ها شخصی است و صرفا مخصوص شهرداری نیست.

۶. پل هوایی و پل های سواره پیاده به دلیل اینکه در معابر اصلی شهر و مکان های پر تردد نصب میگردد و توسط افراد مختلفی در سطح شهر دیده میشود تاثیر بسزایی در فروش کالا یا محصولات صاحب اگهی خواهد داشت.

به تبلیغات روی عرشه پل های عابر پیاده و سواری اصطلاحاً Bridgeboard گفته می شود.

در یکصدو هجدهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر لایحه ای با موضوع اسقرار فضای نمایشگاهی و فروشگاهی محصولات صنایع دستی در زیر پل شهدای روحانی از سوی سازمان مشارکت های مردمی ارائه شد که با اکثریت آرای کمیسون خدمات شهری مخالفت شده و رای اعضاء براین شد تا بنا بر ماده 22 قانون شورا های شهر لایحه مذکور یکماه مسکوت بماند تا با بررسی کار گروه متشکل از روسای کمسیون های فرهنگی، خانواده، برنامه و بودجه و عمرانی بررسی نهایی و مجددا در صحن علنی به رای گذاشته شود.

فارغ از کاربری این فضا ها در کلانشهر کرج که بلا استفاده می باشد ارائه این لایحه از سوی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری کرج جای بسی سوال است.

معذالک با توجه به نیاز مبرم شهرداری ها در ایجاد درآمد های پایدار برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان ، عدم استفاده از اینگونه موقعیت ها فرصت سوزی خواهد بود.

بنا بر تحقیق و گزارش ابتدایی این یاد داشت عرشه و فضا های ستونی پل های شهر بهترین امکان برای تبلیغات بصری محیطی است که نویسنده پیشنهاد می کند با تشکیل کار گروهی خبره از اساتید تبلیغاتی و معاونت خدمات شهری و رئیس کمیسون فرهنگی وبا امکان سنجی فضاهای موجود از این فرصت در جهت بهبود نمای بصری شهری و ایجاد درآمد پایدار در شهرداری حد اکثر استفاده لازم بشود.

توانگر

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا