آموزشفرهنگی

تربیت کارشناسانی که در حوزه صنعت و ساختمان در کشور موثر باشند

هدف موسس دانشگاه علمی کار بردی ایران فریمکو:

تربیت کارشناسانی که در حوزه صنعت و ساختمان در کشور موثر باشند

تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان هدف موسسس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکواست.

دکتر علی عمران روزبان، رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ تاسیس و راه اندازی شد و کار خود را با آموزش ۱۱۰ نفر دانشجو در سه رشته پودمانی آغاز کرد و در حال حاضر به کاردانی و کارشناسی توسعه یافته است. هدف دکتر کیهانی به عنوان موسس این دانشگاه، تربیت افرادی است که در حوزه صنعت و ساختمان در کشور موثر باشند.

وی گفت: تلاش می کنیم سه محور دانش، بینش و توانش را به عنوان سه راس یک مثلث آموزشی و مهارتی در نظر بگیریم. در واقع این مرکز به دنبال تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان است و همچنان در این مسیر تلاش می کنیم.

روزبان افزود: رشته هایی که در این مرکز تدریس می شوند، مهارت محور هستند و تقریبا در هیچ دانشگاه دولتی در کشور اجرا نمی شوند. ما در این مجموعه علمی، تلاش می کنیم سه محور دانش، بینش و توانش را به عنوان سه راس یک مثلث آموزشی و مهارتی در نظر بگیریم. در واقع این مرکز به دنبال تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان است و همچنان در این مسیر تلاش می کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو از اجرای رشته های جدید مهارت محور و منحصر به فرد در این مجموعه خبر داد و بیان کرد: دوره های این مرکز، خاص صنعت سیمان طراحی شده و از مهر سال جاری نیز در رشته های عمران-بتن، مهندسی نقشه برداری، حسابداری، نقشه برداری کارگاهی، مدیریت امور اداری، مدیریت لجستیک، مهندسی ساختمان، مدیریت دفتری و حقوق ثبتی بدون کنکور دانشجو می پذیرد.

روزبان با بیان اینکه رشته های دیگر این مجموعه در حوزه خدمات و شغل محور هستند و دانشجویان در مسیر فرآیند تولید، توزیع و تحویل صنایع ساختمانی پرورش می یابند، اظهار کرد: «جایزه استارتاپی ملی دکتر علی اصغر کیهانی» یکی از اقدامات ماندگاری است که با هدف افزایش مهارت در حوزه ساختمان، طراحی و سه سال مداوم در البرز انجام می شود، امسال نیز همزمان با سالروز تولد دکتر کیهانی در ۱۴ دی برگزار و به ایده های برتر جوایزی اهدا می شود.

وی با تاکید بر کیفیت در محصولات تولیدی در این مجموعه، ادامه داد: تمام تلاش ما و همکاران در این مرکز علمی کاربردی این است که دانشجویان علاوه بر آموزش های لازم، اخلاق حرفه ای را نیز ضمن کار فراگیرند تا در آینده بتوانند فردی موثر برای جامعه و اطرافیان خود باشند. با توجه به شعار این مجموعه با عنوان «از تحصیل تا اشتغال» تضمین می کنیم همه دانشجویان این مرکز پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار و در شرکت های مرتبط استخدام شوند.

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو با اشاره به انجام تحقیقات لازم و ویژه در خلال تحصیل، افزود: پرداخت وام، شهریه اقساط و خدمات دانشجویی نیز از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه است. در حال حاضر ۳۳۰ دانشجوی فعال در این مجموعه در رشته های مختلف صنعتی و خدمات تحصیل می کنند که تا پایان این ترم، ۷۰ درصد آن ها جذب همین مجموعه و بقیه در مراکز دیگر مشغول به کار می شوند.

روزبان با اشاره به تدریس ۱۱ رشته در این مرکز، اذعان کرد: ظرفیت جذب برای هر رشته ۷۵ نفر است. دانشجویانی که موفق به شرکت در رشته های مهندسی فنی ساختمان در شهرستان ها نشده اند، نیز به این دانشگاه معرفی می شوند تا علاوه بر آموزش مهارت محور، در راستای اشتغالزایی نیز گام های موثری برداشته شود و دغدغه بیکاری جوانان در جامعه کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا