مدیریت شهری

سامانه فناوری اطلاعات، توسعه و بروز کردن آن در شهرداری کرج مغفول مانده است

سامانه فناوری اطلاعات، توسعه و بروز کردن آن در شهرداری کرج مغفول مانده است

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سامانه فناوری اطلاعات، توسعه و بروز کردن آن در شهرداری کرج مغفول مانده است،گفت: شهرداری در بخش های مختلف شهری بخصوص در راستای توسعه اتوماسیون و نرم افزارها آمار دقیقی نداشته و ناموفق بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، سیدمرتضی اعتصامی در نطق پیش از دستور یکصدو ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: بارها به شهردار در خصوص نحوه ارسال آمار از معاونت های مختلف شهرداری از لحاظ تعداد پرسنل کارمند و کارگر و نیروی حجمی تا آمار های مدیریتی به مانند تعداد پروندها ، ماشین آلات ، تجهیزات و … تذکر داده شد که مورد قبول نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:مشکل کجاست؟با آمدن ابزارهای کامپیوتری محاسبات راحت تر با آمدن نرم افزارهای تخصصی فرایندها کوتاه تر، سریعتر، شفاف تر و دقیق تر شد اما در شهرداری کرج پس از راه اندازی سیستم های نرم افزاری چه اتفاقی افتاد.

اعتصامی بیان کرد: در دهه هشتاد و نود اقدامات قابل توجهی در روند ورود اتوماسیون به بخش های مختلف شهرداری انجام شد آیا این اقدام مناسب و قابل استفاده هم اکنون کمبودی ندارد؟ و مقایسه آن با شهرداری های دیگر و نهایتا بررسی کارآمدی آن بسیار قابل تامل بوده است.

وی تاکید کرد: به جرات اگر از هر کدام از اعضای شورا پرس و جویی شود که آیا دسترسی به آمار و اطلاعات در بخشهای مختلف برای شما مفید ،سریع وکاربری پاسخ چه خواهد بود؟اگر پرسیدید صحیح وقابل اتکا بوده است چه؟ در همه جای دنیا آمار دقیق ابزار مدیریت کارآمد و موفق می باشد اما در شهرداری چطور؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: از ابتدای دوره ششم شورای شهر تاکنون آمار پرسنل دقیق و مستند وقابل دفاع به شورای شهر ارسال نشده است و
تاکنون منتظر آمار دقیق سرانه فضای سبز در سالهای مختلف هستیم !هنوز آمار دقیق اتکای متدکیان به تفکیک جنسیت به دستمان نرسیده و منتظر یک گزارش آماری دقیق از بعضی از بخش های مورد تقاضا همچون اداره کل حقوقی و اداره کل املاک هستیم.

اعتصامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: فرصت استثنایی به واسطه تصویب بند ت تبصره 6 قانون بودجه 1402 کل کشور برای شهرداری ها به وجود آمده است که در صورت اجرای برنامه دقیق و زمانبدی شده می شود درآمد قابل توجهی از آن برای شهر کسب کرد و با هدایت این درآمد به سمت پروژهای مورد تاًکید شده در قانون بار بزرگی از مشکلات شهری را در اسرع وقت برداشت و خیلی از فرصت های مشابه که از دست رفت .

وی خطاب به شهردار خاطرنشان کرد: هم به جهت نظارت ها و هم بر جهت توفیق مدیریت شهری مهمترین مسئله اشرافیت دقیق و برداشت دقیق از کمیت و کیفیت اطلاعات گردآوری شده توسط کارشناسان و سامانهایی است که در این سالها این همه هزینه بر گردن شهر بابت پرورش و ایجاد آن ها حرف شده ولی اصلاً تا کنون مورد قبول و انتظار مدیران نبوده یا دست کم کفایت برای کار مطلوب را نداشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا