اقتصادیبدون دسته بندیصنعتی

عمده موضوعات البرز در راستای تسهیل و رفع موانع تولید در داخل استان حل و فصل می شود

استاندار البرز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید:

عمده موضوعات البرز در راستای تسهیل و رفع موانع تولید در داخل استان حل و فصل می شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: شرکت های بزرگ مستقر در البرز در تهران حساب بانکی دارند که این حساب ها باید به البرز منتقل شود تا درآمدهای حاصل از آن در جهت پرداخت تسهیلات به واحدها و مردم هزینه شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که روز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات فعالان اقتصادی استان را احصا و با درک صحیحی از موانع، رسیدگی می کنیم، افزود: بر این باور هستیم که بخش خصوصی بعنوان محرک چرخ های اقتصاد کشور بار سنگینی را بر دوش دارد و برای رشد تولید، صنعت و صادرات با تمام توان در میدان است.
وی ادامه داد: باید با دیدگاه ویژه و مثبتی همواره در کنار بخش خصوصی باشیم تا موانع را از سر راه برداریم و بستر فعالیت و پویایی بیشتر صنایع و تولیدکنندگان را فراهم کنیم.
این مسئول اضافه کرد: عمده مسائل و موضوعات واحدهای تولیدی و صنعتی البرز طی جلسات، دیدار ها و بازدید های میدانی در استان رسیدگی و حل می شود و موضوعات کلانی که نیاز به مصوبه ملی دارد، به ستاد تسهیل کشور ارجاع داده می‌شود.
عبداللهی گفت: ضرورت دارد با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) در خصوص تحقق شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید با جدیت اقدام کنیم چراکه زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده است و باید گزارش عملکرد مدیران استان در این راستا ارائه شود.
وی افزود: بر این عقیده هستیم که توان تولید، صنعت و صادرات استان بسیار بیشتر از شرایط موجود است از این رو باید مجموعه استان، هدفمند و منسجم بدنبال شکوفایی و توسعه فعالیت های اقتصادی باشند.
استاندار البرز گفت: البرز به دلیل بسترهای بسیار خوب سرمایه‌گذاری، همواره متقاضیان بسیاری دارد ولی اولویت اول ما در استان حمایت از واحدهای موجود، افزایش ظرفیت واحدهای نیمه تعطیل و احیای واحدهای راکد با هدف ارتقا بهره وری است.
وی افزود: از مهمترین برنامه ها و سیاست های استان، توسعه واحدهای دانش بنیان و ارتقا واحدها به سمت بهره گیری از تکنولوژی های نوین است.
عبداللهی گفت: رشد صادرات استان از درآمد سالانه ۳۵۰ میلیون دلار به یک میلیارد تومان از دیگر اهداف مهم استان با توجه به ظرفیت های موجود است.
وی افزود: اکنون استان البرز بدون درآمدهای نفتی و معدنی در جایگاه هفتم درآمدی کشور بین ۳۱ استان است.
استاندار البرز با بیان اینکه البرز در مجموع، رتبه چهارم کشور در استقرار و تولیدات دانش بنیان کشور را دارد، گفت: در راستای این امر درصدد تجاری سازی تولیدات دانش بنیان استان هستیم.
وی افزود: انتظار می‌رود ستاد تسهیل کشور در رابطه با تحقق تبصره ۱۸ نگاه ویژه ای به استان البرز داشته باشد.
عبداللهی گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا تمامی شرکت های مستقر در استان کارت بازرگانی خود را به استان انتقال دهند.
وی افزود: شرکت های بزرگ مستقر در البرز در تهران حساب بانکی دارند که این حساب ها باید به البرز منتقل شود تا درآمدهای حاصل از آن در جهت پرداخت تسهیلات به واحدها و مردم هزینه شود.
استاندار البرز گفت: استان البرز از محل سپرده های مردمی درآمدهای خوبی دارد ولی بانک ها بویژه در بخش خصوصی در راستای اعطای تسهیلات حمایتی مصوب به مردم، عملکرد خوبی ندارند.
وی افزود: اگر بانک های خصوصی نسبت به جمع آوری منابع مردمی اقدام می کنند، باید حداقل ۵۰ درصد درآمدهای حاصله را در استان هزینه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا