آموزشیادداشت

خاطره ای از معلم پنجم دبستان

گرامی باد روز معلم

خاطره ای از معلم پنجم دبستان

مهرماه سال 58 بود و شروع اولین سال تحصیلی پس از انقلاب اسلامی، متاسفانه بدلیل نا بسامانی دستگاه ها و وزارت خانه ها تعداد کلاس های درس در سطح شهر کرج بسیار کم بود و برای مدرسه سلمان فارسی دهقانویلا در شیفت پسرانه امکان داشتن 2 کلاس درس در مقطع پنجم ابتدایی فراهم نبود و بالاجبار کلاس درس ما به شیفت دختران منتقل شد .

یادم میاد یک هفته در میان زمان شیفت ها تغییر میکرد و ما یک هفته صبح ها به مدرسه می رفتیم و هفته بعد بعداز ظهر ها.

همزمانی حضور این کلاس پنجم با شیفت دختران زنگ های تفریح ما رو متغیر کرده بود و ما زمانی زنگ تفریح داشتیم که دختران به کلاس هاشون برگشته بودند و یا زنگ ورزش نداشتند ، تنها سالی بود که با زنگ تفریح آن حال همه بچه ها خوب می شد ، چون پسر ها برای جلب توجه دختران که از پشت پنجره های کلاس برای دیدن پسر ها از سر و کول هم بالا می رفتند، هر هنر نمایی که بلد بودند را انجام می دادند.

بانو زنگنه که اگر زنده است خداوند حافظ جانش باشد و اگر به رحمت خدا رفته است یادش جاودان، معلم ما بود و روز اول که وارد کلاس شد با تعریف یک خاطره هم ما را بیچاره کرد و هم درس بزرگی به ما داد.

این معلم خوش چهره و پر جذبه تعریف کرد: بعد از گرفتن دیپلم و قبولی دانشگاه اولین جلسه درس ادبیات استاد آمد سر کلاس و گفت: هرکس حروف الفبای فارسی را کامل و با ترتیب صحیح بنویسد نمره پایان ترم او بیست است.

خانم زنگه ادامه داد: خیلی از بچه ها با کبر و غرور شروع به نوشتن کردند ولی متاسفانه تنها یکی از دانشجو ها توانست همه حروف را بنویسد ولی با یک اشتباه ترتیبی.

بعد از نگاهی عاقلانه به دانش آموزان ادامه داد: شما الفبای فارسی را در کلاس اول دبستان و تکمیلی آن را در دوره دوم دبستان فرا گرفتید  حالا میخوام بلایی که اون سال به سر ما اومد شما دچارش نشید ، پس هر کسی میتونه حروف الفبای فارسی را کامل و به ترتیب بنویسه یک 20 و هر کسی نتونه جریمه میشه و باید 100مرتبه حرف الفبای فارسی رو بنویسه.

نزدیک 45 سال از این موضوع میگذره و من هروقت یاد این خاطره می افتم نه تنها ناراحت نمیشم که جریمه شدم بلکه بدلیل این روش آموزشی صحیح به روح بزرگ این معلم درود میفرستم.

توانگر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا