مدیریت شهری

تابلو آرامستان ها به لحاظ محتوایی و بصری مهندسی و کارشناسی شوند

تابلو آرامستان ها به لحاظ محتوایی و بصری مهندسی و کارشناسی شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج گفت: تابلویی که در آرامستان ها نصب می شوند، به لحاظ محتوایی و بصری و مضامین اسلامی از جمله زیارت اهل قبور و امثالهم مورد مهندسی و کارشناسی قرار گیرند.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی در جلسه بررسی بودجه پیشنهادی سال 1402 سازمان مدیریت آرامستان ها با اشاره به اهمیت آرامستان بهشت سکینه (س) به جهت خدمت رسانی به چند استان اظهارداشت: فضاسازی این مکان بر اساس آموزه های دینی و مضامین اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج با اشاره به ویژگی های قبرستان در نظام اسلامی تصریح کرد: باید ازآموزه های دینی بامحتوای خوف و رجاء توامان استفاده شود، نباید آرامستان را آنقدر پر زرق و برق کنیم که فرد به جای مواجه با مرگ پایان زندگی و رسیدن به نقطه معاد و پاسخگویی به عملکرد خود و عذاب قبر با مکانی مفرح که حالت تفرجگاهی گرفته است و انسان رااز یاد خدا و مرگ دور می کند مواجه گردد.

سعیدی بیان کرد: درخواست من این است که در صورت موافقت اعضای شورا، ردیفی برای انجام پروژه ای در این زمینه در بودجه1402 تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه باید با نظر کمیسیون فرهنگی یا مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر انجام شود وتابلوهایی که در آرامستان نصب می شوند، به لحاظ محتوایی و بصری مورد مهندسی و کارشناسی قرار گیرند.

سعیدی با تاکید بر اینکه کفن و دفن اموات بلاصاحب و افرادی که توانایی پرداخت هزینه های لازم را ندارند نباید مغفول واقع شود، تاکیدکرد: با توجه به اینکه شهرداری وظیفه کفن و دفن اموات را بر عهده دارد، باید بودجه را برای این کار در نظر گیرد و این عمل را برای خانواده هایی که بضاعت و توانایی مالی کافی را ندارند، به صورت رایگان انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا