اقتصادی

بررسی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان مالیاتی

بررسی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان مالیاتی

در چهاردهمین جلسه هماهنگی ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان البرز،دوره آموزشی «بررسی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان مالیاتی » برگزار شد
چهاردهمین جلسه هماهنگی ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان البرز با حضور معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان البرز، ذیحسابان و معاونین ذیحساب دستگاه های اجرایی استان البرز ،یکی از روسای امورمالیاتی استان البرز و دادیار دادستانی انتظامی مالیاتی استان به عنوان مدرسین دوره آموزشی «بررسی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان مالیاتی » ، در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز؛علی سالاروند معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان البرز در ابتدای جلسه به برخی از مکاتبات ارسالی از وزارت اموراقتصادی و دارایی نامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، مصوبات هیئت دولت و بخشنامه ها اشاره کرد و افزود: مصوبه مولدسازی دارایی های دولت در راستای تحقق اصلاح ساختار بودجه به عنوان یکی از وظایف اصلی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تشکیل هیات مورد اعتماد روسای سه قوه به منظور فروش و مولدسازی دارایی های دولت به تصویب رسید و به سازمان خصوصی سازی کشور واگذار گردید. همچنین هیئت 7 نفره با اختیارات ویژه به ریاست رئیس جمهور و با عضویت وزارت امور اقتصادی و دارایی بعنوان مجری اجرای مصوبات هیئت تشکیل شد.

وی خاطرنشان ساخت: دارایی های مازاد غیرمنقول دولت و پروژه های نیمه تمام از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی شناسایی و به هیئت مذکور معرفی می گردند و اعتبار این مصوبه به مدت دو سال است.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان البرز از ابلاغ مصوبه مذکور و آیین نامه اجرایی آن به دستگاه های اجرایی استان البرز خبر داد و از ذیحسابان خواست تا در اسرع وقت نسبت به تهیه لیست اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی استان جهت ارسال به وزارت امور اقتصادی و دارایی و هیئت صدرالاشاره اقدام نمایند.

بنابراین گزارش، در ادامه چهاردهمین جلسه هماهنگی ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان البرز ، دوره آموزشی «بررسی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان مالیاتی» توسط مدرسین دوره که از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان البرز بودند، برگزار شد.

صداقت یکی از روسای اداره امور مالیاتی استان البرز و از جمله مدرسین این دوره ، از راه اندازی سامانه مذکور از تیرماه 1401 خبر داد و افزود: این سامانه از تاریخ 1/10/1401 اجرایی شده است و این سامانه تحت مدیریت سازمان مالیاتی کشور می باشد و تبادل اطلاعات بین مودیان و امورمالیاتی از طریق این سامانه انجام می گردد.

وی با تاکید بر اینکه ، قانون پایانه فروشگاهی ایجاد شده است تا صورتحساب به صورت الکترونیکی از طرف سازمان مالیاتی صادر شود؛ اظهار داشت : تمامی اطلاعات اقتصادی و داده های مالی از طریق این سامانه انجام می شود و در واقع این سامانه، یک ابر پروژه است و پایگاه داده بزرگی از معاملات اقتصادی می باشد و استفاده از سامانه مذکور باعث شفافیت مالی، کاهش فرار مالیاتی، روان سازی و تسهیل امور و فعالیتهای اقتصادی، تامین رضایتمندی مودیان مالیاتی و کاهش هزینه های وصول مالیات می گردد.

کریمی دادیار دادستانی انتظامی مالیاتی استان البرز نیز با اشاره به اینکه سامانه مودیان کمک می کند تا مالیات ستانی فناورمحور شود، درخصوص محورهای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی گفت: به هر مودی یک کارپوشه و به کارپوشه یک کد یونیک تخصیص داده می شود.همچنین این سامانه،دارای حافظه مالیاتی است و ارتباط دو سویه میان مودیان و اداره امور مالیاتی وجود دارد و اگر ارتباط اینترنتی برخط هم نباشد،امکان صدور فاکتور وجود دارد.پایانه های فروشگاهی نیز یک محور از قانون مذکور می باشد که شامل دستگاه های کارتخوان، رایانه و هرگونه وسیله ای که به نظام بانکی متصل می گردد، می شود و تمامی مشاغل و اشخاص حقوقی مشمول پایانه فروشگاهی هستند.

در ادامه این دوره آموزشی به موارد مرتبط این قانون با وظایف و فعالیتهای ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان البرز اشاره و به سوالات آنها پاسخ لازم ارائه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا