اقتصادی

منابع بانكهای خصوصی استان باید در راستای رونق اقتصادی استان البرز مصرف شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز:

منابع بانكهای خصوصی استان باید در راستای رونق اقتصادی استان البرز مصرف شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان البرز که در محل سالن جلسات بیمه ایران در استان البرز برگزار شد؛ گفت: منابع بانکهای خصوصی استان باید در راستای رونق اقتصادی استان البرز مصرف شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، رضا جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با بیان مطلب فوق افزود :بانکهای خصوصی استان با شاخص منابع به مصارف 25درصدی در پایین ترین رده استانها قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت:8 بانک خصوصی استان البرز،26هزار میلیارد تومان منابع استان را جذب کردند و فقط3600 میلیارد تومان یعنی کمتر از 14درصد مصارف داشتند که به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد.

وی برای نمونه از یکی از بانکها که5700میلیارد تومان منابع از استان جذب کرد ولی فقط 230 میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات اعطا نمود، انتقاد کرد و گفت:استان البرز به دلیل موقعیت خاص صنعتی خود به کمک و یاری همه بانکهای استان منجمله بانکهای خصوصی استان نیاز مبرم دارد.

وی در ادامه رعایت بخشنامه لازم الاجرای بانک مرکزی مبنی بر پرداخت حداقل 50درصد منابع جذب شده در قالب تسهیلات را از بانکهای خصوصی خواستار شد.

جعفری ضمن اشاره از ارتقاء اداره اموال تملیکی استان البرز به اداره کل اموال تملیکی استان، از تفویض اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی به ادارات اموال تملیکی استانها مبنی بر فروش و واگذاری کالاهایی که بیش از یک سال از ورود آنها به انبار گذشته است و حداقل یک بار در مزایده مطرح و به فروش نرسیده باشند تا سقف سه برابر نصاب معاملات کوچک یعنی تا 300میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان ساخت:تفویض اختیار در اختیار اصلاح حواله فروش،اختیار در تمدید واریز وجه، اختیار تغییر قیمت در کالاهایی که حداقل دوبار در مزایده به فروش نرفتند، اختیارفروش ضایعات حاصل از انهدام، اختیار ارزیابی کالا توسط ارزیاب استان، اختیار تمدید حواله های فروش، اختیار اعاده کالاهای متروکه، اختیار فروش و واگذاری کالاهای سریع الفساد و سایر اختیارات که می تواند نقطه عطفی برای ارائه خدمات اموال تملیکی در استانها باشد.

بنابراین گزارش، در ادامه جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان البرز، مدیران دستگاه های تابعه نسبت به ارائه گزارش عملکرد ده ماهه سال 1401 دستگاه های مذکور اقدام نموده و به بیان مشکلات،نقطه نظرات و پیشنهادات خویش در راستای اجرای بهینه امور پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا