مدیریت شهری

تذکر و سوال از حقوق قانونی شورای اسلامی شهر است

جواد چپردار؛

تذکر و سوال از حقوق قانونی شورای اسلامی شهر است

رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: تذکر و سوال از حقوق قانونی شورای اسلامی شهر است که می بایست به منظور صیانت از مدیریت شهری،تحقق کارآمدی و اصلاح امور در سایه تدبیر،همدلی و فارغ از منفعت طلبی مورد بهره مندی واقع گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصدو هفتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر کرج اظهارداشت:همانطور که بارها عرض نموده ام مشورت به مدیریت شهری و تذکر یا سوال از شهردار محترم در متن تکالیف مقرر و نظارتی شورای اسلامی شهر به جهت صیانت از قانون و آرای مردم در تشکیل پارلمان شهری،حفظ و ارتقاء کارآمدی مدیریت شهری و ممیزی شهردار منتخب تعیین گردیده است.
وی افزود: بعنوان یک عضو از شورای اسلامی شهر از ابتدای حضور در پارلمان شهری تاکنون و بر اساس مواد ۸۰ و ۸۱ قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور قریب به ۱۰۰ تذکر در موضوعات متعدد و در مواقع لازم به مدیریت شهری داده ام.
عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد:بخش عمده ای از تذکرات من و سایر دوستان و همکاران عزیزم در شورا منجر به تحقق برنامه،بودجه،عمران،خدمات و مطالبات گردیده است که از این بابت از شهرداران،مدیران،کارشناسان و کارکنان خدوم شهرداری از سابق یا جاری تشکر و قدردانی می کنم.
چپردار تاکید کرد: متاسفانه برخی از تذکرات پاسخ مکفی یا اقدام موثر نداشته است که بخشی از نارضایتی مردم یا نقد نخبگان صادق در مدیریت شهری شاید در این مصادیق بجا، قابل پایش و مشمول اصلاح باشد.
وی گفت: براین اساس در تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۶ طی مکاتبه شماره ۹۰۱ از طریق ریاست محترم شورا “۱۹” مورد از تذکرات مطروحه که در ارائه پاسخ یا اقدامات شهردار مستقر و محترم اشکال،نقص یا نقض قانون بوده است را مجددا و از سر دلسوزی برای اصلاح اقدامات باقی به مدیریت شهری ارسال نموده ایم.
رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:در نهایت به جهت اهمیت برخی از موضوعات،خسارات ناشی یا آثار حقوقی آتی از تعلل مکرر مدیریت شهری در اقدامات موثر در خصوص ۵ مورد از تذکرات مهم و بلا اقدام مدیریت شهری بابت بررسی احتمال وقوع ترک فعل شهردار مکاتبه ای برابر دستورالعمل شماره ۱۰۰/۱۳۳۰۴۰/۹۰۰۰ ریاست محترم قوه قضائیه به عالی ترین مقام قضایی استان در تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۴ و از طریق ریاست محترم شورای اسلامی شهر نیز ارسال گردیده است.
وی یادآور شد:با گزارش این مقدمه و سبقه اقدامات شورای اسلامی شهر در پیگیری بخشی از تذکرات جاری به استحضار اعضای محترم،اصحاب معزز رسانه و مردم عزیز می رسانم که برابر ماده ۸۳ قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور طرح سوال در خصوص همان ۵ مورد مشروحه ( شامل ساماندهی تابلو های تبلیغاتی،تحقیق و تفحص بانک شهر،پیمانکاران تفکیک پسماند،پیمانکاری پاکروبی مناطق،خرید اتوبوس برقی ) از شهردار محترم به پیوست مستندات صبح امروز طی مکاتبه ای به ریاست محترم شورا ارسال و ایشان در پاراف هامش این مکاتبه به سبب مستندات پیوست،دستور ابلاغ از طریق مقتضی به محضر شهردار محترم را نیز مبذول فرمودند.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد:مشورت،تذکر و سوال از حقوق قانونی اعضای محترم شورای اسلامی شهر برای اصلاح اشکالات مدیریت شهری و شهردار منتخب می باشد که به منظور صیانت از مدیریت شهری و تحقق کارآمدی تا آنجایی که در تکالیف نظارتی شورای اسلامی شهر و در وسع ماست می بایست برای پاکدستی،کارآمدی و اصلاح امور مورد بهره مندی واقع گردد.
چپردار بیان کرد:فارغ از نفی تعلق خاطر به پست های زود گذر،منصب های نا معتبر،ثبات یا جابجایی مدیریت ها در بطن تعقل،دوستی و برادری امیدوارم که ان شاالله اقدامات صادقانه شورای اسلامی شهر،دلسوزی متولیان فرهنگی و پیگیری مطالبات مردم در سایه تدبیر،قانون و همدلی منجر به راه‌گشایی،پاکدستی،کارآمدی و عاقبت به خیری شورا،مدیریت شهری، شهردار محترم و منتخب گردد.چرا که هیچ کدام از ما حق نداریم در باب منفعت طلبی،سهم خواهی یا عافیت طلبی موهبت ارزشمند برادری،دوستی،قانون،تدبیر،صداقت و شفافیت را نادیده انگاریم و خدای ناکرده توهین،لجبازی،واگرایی،دسیسه یا بی خردی را جایگزین آن نماییم.حرف یا اقدام ما باید تا آنجا که می شود بی غرض باشد.
به گفته عضو شورای ایلامی شهر کرج؛ بدیهی است رعایت این تذکرات را پیشتر یا بیشتر از دیگران بر خود فرض می دانم و اگر جایی به آن عامل نبوده یا نباشم می بایست حتما در اصلاح آن اهتمام و از احتمال آزردگی دوستان یا مخاطبین طلب حلالیت نمایم.بارها عرض کرده ام چند باره می گویم،این ایام پر فراز و نشیب صدارت های من و شما در شورا و مدیریت شهری می گذرد و فقط یاد و خاطر خیرخواهی ماست،که اگر واجد آن باشیم در خاطر مردم می ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا