اقتصادیصنعتی

برگزاری پنجمین نشست هم اندیشی فعالان دریایی کشور در فرودگاه پیام البرز

برگزاری پنجمین نشست هم اندیشی فعالان دریایی کشور در فرودگاه پیام البرز

پنجمین نشست هم اندیشی فعالان دریایی کشور با موضوع کسب و کارهای دریایی، چالش ها و ظرفیت‌ها در سالن کنفرانس مرکز راهبردی بازرگانی و توسعه کسب و کار فرودگاه پیام برگزار شد.

محمد مهدی سالاری رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با بیان این موضوع که سیاست های کلی توسعه دریامحورهفته گذشته با بررسی های مجمع تشخیص نظام ‌نهایی و توسطمقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: از همان ابتدای ابلاغ سند تلاش شده جهت گیری ها را مطابق با این سند تنظیم‌کنیم و با اتکا به توانمندی های حوزه دریا فعالیت ها را انجام‌ داده و از تجربیات پیشکسوتان و فعالان عرصه استفاده‌ و فصل نوینی را در این عرصه ایجاد نماییم.
سالاری اظهار کرد: چندین بند کلیدی در این سند وجود دارد که بدون اتکا به فعالین حوزه دریا نمی‌توان این اهداف را محقق ساخت و پیش برد ونمیتوان‌همچون‌ قدما با استفاده از مدل های سنتی گذشته و بوروکراسی های دولتی امور را دنبال کرد .
وی با اشاره به این مطلب که در این سند اشاره شده است باید جایگاه جهانی در این حوزه دست یافت و رتبه اول منطقه را کسب کنیم تاکید کرد:با توجه به وجود رقبای جدی منطقه ای باید عقب افتادگی ها را جبران کرده و با
وجود رقبای موجود راه حل های جدی اتخاذ شود.
ریس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور بیان کرد: از موضوعات مهم دیگری که در این سند اشاره شده است باید به همکاری مناسب با کشورهای همسایه و مهیا شدن بسترهای سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه دانست.
وی ادامه داد: باید قطب های پیشران‌ را در سواحل ایجاد نماییم و با راهکارهای لازم مورد توجه قرار گیرد که این مهم بدون اتکا به پیشکسوتان و توان داخلی، بخش خصوصی و … بدون‌شک امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: تلاش می شود با مشارکت بخش خصوصی درشورای عالی صنایع دریایی بیش،از ۱۲ کارگروه تخصصی ایجاد شود.
این مسوول با بیان این که ما عادت کرده‌ایم از عینک‌دولتی برای انجام امور استفاده کنیم تصریح کرد:در شورای عالی صنایع دریایی با تکیه بر رهنمون‌های مقام‌معظم رهبری و با تعامل با مردم و مشارکت مردمی این اهداف را پیگیری کنیم.
توانگر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا