سلامت

گره پروژه بیمارستان رسول اکرم(ص) با پیگیری‌های ویژه استان باز شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور:

گره پروژه بیمارستان رسول اکرم(ص) با پیگیری‌های ویژه استان باز شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید در حدود ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم راه اندازی شده است در حالی که پیش این در کل ۱۰ هزار تخت بیمارستانی وجود داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، موسوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۱۹۷ تختی (رسول اکرم (ص)) در هشتگرد و همچنین افتتاح پروژه های مدیریت درمان استان که روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات تامین اجتماعی هشتگرد برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص)، افزود: معیار و مبنای ارزیابی مدیران در دولت محترم سیزدهم، خدمت به مردم است.
وی ادامه داد: با مرور اقدامات مردمی دولت آیت الله رئیسی، مفتخر هستیم که اعلام کنیم می شود از بحران ها بیرون رفت و خدمت به مردم را در حکمرانی دینی از خرد تا کلان ارتقا و کیفیت بخشید.
موسوی گفت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید در حدود ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم راه اندازی شده است در حالی که پیش این در کل ۱۰ هزار تخت بیمارستانی وجود داشت.
وی افزود: بیش از ۵۰ هزار برنامه ریزی جدید برای راه اندازی تخت های بیمارستانی در کشور صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: رشد مثبت ۴ درصدی اقتصاد و کاهش ۱۰ درصدی رشد نقدینگی و… اعدادی است که آثار آن بزودی در زندگی مردم آشکار خواهد شد.
وی افزود: کاهش ناترازی ها در این دولت که حاصل راهبردهای دقیق و هدایت های شخص رئیس جمهور محترم بود.
موسوی گفت: ضریب پوشش بیمه های اجتماعی در کشور حدود ۷۴ درصد است که پیش از انقلاب ۲۳ درصد مردم تحت پوشش بودند.
وی افزود: ۱۲ میلیون نفر در دولت انقلابی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند که برای پاسخ به نیازهای مردم از سوی دولت محترم پیش بینی شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هر ماه ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی تنها برای پرداخت حقوق بود که در دولت قبلی با قرض گرفتن از بانک ها جبران می شد.
وی افزود: اکنون با تلاش های دولت انقلابی ۴۰ هزار میلیارد تومان تعهدات ماهانه مجموعه تامین اجتماعی بدون ایجاد بدهی به بانک و پرداخت سود محقق می‌شود.
موسوی گفت: دولت برای جبران بدهی های گذشته و با رویکرد آینده سازی به تامین اجتماعی بهترین بنگاه های زودبازده کشور را به این سازمان واگذار کرد.
وی افزود: در بخش مصارف ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کنترل درآمدی صورت گرفت و بیش از ۲ میلیون نفر در دو سال اخیر به تحت پوششان بیمه های اجتماعی کشور اضافه شد.
این مسئول گفت: اکنون سازمان تامین اجتماعی در کشور ۵۷ پروژه در حال پیشرفت دارد که بخشی نیز در استان البرز است.
وی افزود: حدود ۴۰۰ قلم داروی جدید طی دو سال و نیم اخیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و صندوق بیماری های صعب‌العلاج و همچنین درمان ناباروری تشکیل شد.
موسوی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان رسول اکرم(ص) در هشتگرد، گفت: گره جانمایی و ایجاد این بیمارستان با پیگیری‌های استانی باز شد و در خصوص تامین اعتبارات ساخت و راه اندازی هیچ مانعی وجود ندارد همچنین ۳ پروژه درمانی نیز تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا