سلامت

حمایت از اقشار کم درآمد از اولویتهای سازمان بیمه سلامت است

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز در دیدار مردمی شهرستان فردیس :

حمایت از اقشار کم درآمد از اولویتهای سازمان بیمه سلامت است

دکتر داود زارع در دیدار مردمی مناطق کم برخوردار شهرستان فردیس که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت اعلام کرد: سازمان بیمه سلامت در جهت حمایت از اقشار کم درآمد در تأمین و حفظ سلامت پایدار، در سالجاری اقدام به راه اندازی بیمه سلامت همگانی ایرانیان نموده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان ، ضمن تشریح سیاستهای سلامت محور سازمان بیمه سلامت ایران، اذعان داشت: پنج دهک اول یارانه ای به صورت صد در صد رایگان زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفته و دهک های 6 تا 9 نیز با کاهش هزینه و با پرداختی از 80تا 50 درصد حق بیمه می توانند تحت پوشش باشند به طوری که دهک ششم فقط با پرداخت 20 و مابقی دهکها از دهک 7 تا 9 با پرداخت 30 ، 40 و 50 درصد سرانه می توانند تحت پوشش باشند.
این مقام مسئول افزود : در این طرح شهروندان می توانند به صورت اقساطی نیز درخواست بیمه نمایند و برای ثبت نام به سامانه شهروندی به آدرس: Bimehsalamatiranian.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 1666 تماس حاصل نمایند.
زارع یادآور شد: هم اکنون در استان البرز حدود 300 هزار نفر از طریق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش می باشند و از تمامی شهروندان استان خواستند حتماً جهت دریافت مزایای بیمه سلامت، اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.
ایشان در ادامه با اشاره به راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از سال گذشته ، گفت: این صندوق حدود 90 تا 95 درصد هزینه های بیماران خاص و صعب العلاج از جمله سرطانها را پوشش می دهد و تا کنون حدود 15 میلیارد در استان هزینه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا