سلامت

برگزاری جشن عید غدیر خم در بیمارستان مریم

برگزاری جشن عید غدیر خم در بیمارستان مریم

دکتر دلشاد: امام خمینی (ره) همچون امیرالمومنین بر توجه به اسرا تاکید داشتند.

دکتر صلاح الدین دلشاد رئیس و موسس بیمارستان و زایشگاه مریم در مراسم جشن عید غدیر که همه ساله برگزار میکند گفت: حضرت امام خمینی همچون امیر المومنین علی (ع) برتوجه به اسرا تاکید داشتند.

در این مراسم که با حضور دکتر صیادی ریاست دانشگاه علوم پزشکی البرز،حجه الاسلام وثوقی امام جمعه کمالشهر،حجه الاسلام محقق مسئول امور مساجد سابق البرز و دکتر دارائی مدیر کل اداره کار رفاه و تعاون استان البرز ، تعدادی از مدیران و شخصیت های استانی برگزار شد دکتر دلشاد افزود: ما هرساله این جشن را در ثنای عظمت و محبوبیت حضرت علی(ع) سلام برگزار می کنیم.

وی یاد آورشد: اولین بار این جشن را در سال 1352 زمانی که بنده رئیس انجمن اسلامی دانشجویان ترکیه در استانبول در مسجد ایرانیان استانبول برگزار کردیم که در زمان خود بی نظیر بود.

وی افزود: در سال 1362 این مراسم را در مناسک حج ودر مکه و سپس در همان روز در مدینه برگزار کردیم که به تمامی اعضای هیئت پزشکی که بالغ بر یک هزار و سیصد نفر بودن عیدی دادیم.

دکتر دلشاد گفت: علی رغم برگزاری های مداوم همه ساله این جشن ها، در زمانی که در لندن مسئول انجمن اسلامی دانشجویان بودم در سال 1372 این مراسم را در لندن برگزار کردیم ، در آن زمان کلیسایی قدیمی خریداری شده و تبدیل به مرکز اسلامی شده بود که در این مراسم برای اولین بار مراسم عهد اخوت را در بین دانشجویان برگزار کردیم که دانشجویان مسلمان خیلی از کشورها با یکدیگر عهد اخوت بستند و فضایی روحانی را ایجاد نمودند.

موسس بیمارستان وزایشگاه مریم خاطر نشان کرد: در آن سال خواهران نیز حضور داشتند که همزمان عهد خواهری بایکدیگر بستند که این خود موجب وحدت و نزدیکی دانشجویان کشورهای مختلف اسلامی در اروپا شده بود.

وی ادامه داد: در سال 1382همین مراسم در بیمارستان علی اصغر و با حضور بیش از 120 مهمان برگزار شد و تا امروزکه در بیمارستان مریم در خدمت شما عزیزان هستیم  همه ساله به عشق مولای متقیان هر ساله این جشن را بر پا کرده ایم.

وی افزود : در زمان پاندمی بیماری کرونا هم با طبخ و توزیع غذا در محلات کم برخوردار این عید بزرگ را با تأسی از امیر مومنان، گرامی داشتیم.

دلشاد با اشاره به خلقت انسان و اعتراض ملائکه به این امر گفت: خداوند فرمود من چیزهایی میدانم که شما نمیدانید از خلقت بشر، آفرینش موجودی الهی را داشته و انسان هایی با تقوی ودر خور ستایش را خلق نموده است که نمونه بارز آن امیر المومنین(ع) بوده است.

رئیس بیمارستان مریم ضمن یاد آوری مراسم غدیر افزود: اهمیت واقعه غدیر از آنجایی معلوم               می شود که در این رخداد بیش از 120 هزار نفر با حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر بیعت کردند و حتی جایگاه زنان در این موضوع مورد اهمیت واقع شد ، بصورتی که تشت آبی آماده کردند تا زنان مسلمان که از سفر حج بازگشته بودند  با قرار دادن دستان خود در تشت آب با امیر المومنین بیعت نمودند.

در طول خلقت انسان تا کنون همواره انسان درگیر بین دو قدرت  نفس اماره وعقل قرار دارد و شیطان در گمراهی انسان کمک حال نفس اماره است . خداوند متعال برای نجات بشر از وسوسه های شیطانی و راهنمایی آن ها پیامبران را فرستاد. 124 هزار پیامبر برای جلوگیری از گمراهی انسان مأمور هدایت شدند چون پس از رحلت هر پیامبری پیروان او دچار گمراهی افراط و تفریط می شدند و پیامبر بعدی باز آنان را به راه میانه (اعتدال) فرا می خواند و از گمراهی نجات می داد. با توجه به اینکه پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) خاتم انبیاء بود ،پس ز تکلیف مردم پس از رحلت ایشان چه می شد تا دچار گمراهی نشوند.

دلشاد گفت: پیامبر اکرم به اصحاب خود فرمود: پس از من قرآن وعترت من شما را از گمراهی رهایی می بخشند و تا وقتی که به این دو گرانبها متمسک و پیرو باشید گمراه نخواهید شد. در راس عترت پیامبر حضرت علی(ع) قرار دارد که حتی در زمان سکوت که خلفای سه گانه علی را از جانشینی منع نمودند بارها و بار ها از مشاوره ها و راهنمایی های علی در اداره امور مسلمانان استفاده نمودند و همیشه در کنار آنان بود.

موسس بیمارستان مریم تاکید کرد: علی که در 19 ماه مبارک رمضان وبر سر سجاده نماز صبح با شمشیر ابن ملجم مرادی مصدوم شد در بستر بیماری  به فرزندان خود تاکید کرد که با اسیر مدارا کنید و حتی از خوردن شیری که پزشک معالج تجویز شده بود را امتناع نمودو گفت ابتدا به ضارب من که اسیر شماست بدهید بنوشد.

در قرن حاضر تنها کسی را که با این روحیه دیده ام حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به وضعیت اسرای جنگ تحمیلی در ایران در زمان جنگ افزود: بدلیل ماموریت در زمان جنگ تحمیلی در جبهه ها رزمندگان ما از غذا و خوراک مناسبی برخوردار نبودند ولی اسرا به دستور موکد حضرت امام ( ره) با بهترین و بیشترین خوراکی ها پذیرایی میشدند و این نشان از آموزه ایشان از حضرت امیر المومنین بوده است.

در این آئین شاعران حماسی دکتر عامری، خدابین عضو ادواری شورای اسلامی شهر کرج و آقای عباس روشن اردکانی شهردار اسبق کرج  در وصف حضرت امیر سروده های خود را خواندند.

در ادامه برنامه حجه الاسلام وثوقی امام جمعه کمالشهرو حجه الاسلام محقق مسئول سابق امور مساجد کرج و البرز نیز سخنانی در وصف اهل بیت (ع) و مقام شامخ حضرت علی(ع) و اهمیت روز غدیر بیان نمودند.

در خاتمه با برگزاری مسابقه غدیر که بر گرفته از موضوع اتفاقات غدیر خم بود از برندگان این مسابقه تجلیل شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا