مدیریت شهری

 آموزش همگانی بعنوان اصل اجتناب ناپذیر در عرصه پیشگیری از جرم و آسیب اجتماعی تلقی می‌شود 

آموزش همگانی بعنوان اصل اجتناب ناپذیر در عرصه پیشگیری از جرم و آسیب اجتماعی تلقی می‌شود

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گفت: آموزش همگانی با مشارکت جدی کلیه دستگاه‌‏ها و ارگان‏های مرتبط در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش جرم موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ فاطمه منعمی در یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرایم منحصراً در حوزه اختیارات قوه قضائیه نبوده و سایر دستگاهها از جمله شهرداری به عنوان مدخل در امر مدیریت شهری می تواند نقش موثر و سازنده ای را ایفاء نماید.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: آموزش های همگانی می تواند پس از تأمین متون آموزشی متناسب با نیاز مخاطب از طریق رسانه ها از جمله صدا و سیما ، فضاهای اطلاع رسانی شهری ، مراکز آموزشی و … انجام شود که با ناامن سازی محیط و موقعیت جرم برای مجرمین موجب کاهش تخلفات و افزایش ضریب امنیت اجتماعی و احساس امنیت در جامعه می‌شود.

منعمی با تاکید بر اینکه درجهت جلوگيري ازوقوع جرم باید سطح آگاهي مردم از حقوق خود بالاتر رود، اذعان کرد: دستگاه های مرتبط با هدف هم افزایی فکری و اجرایی نسبت به تولید محتواهای آموزش مورد نیاز جامعه اقدام کرده و نتایج آن برای مردم منعکس شود.

وی عنوان کرد: چنانچه دستگاه قضايي باجلب همكاری مردم وسايراركان همچون مدیریت شهری دامنه آموزش را به كوچكترين واحداجتماعي يعني خانواده گسترش دهد، ايفاي نقش پيشگيري دركناراصلاح مقررات و قوانين عملي ترخواهدبود.

منعمی در پایان از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل بیشتر با نهادهای مختلف در جهت انجام آموزشهای شهروندی خبر داد و افزود: مراکز آموزشی مدیریت شهری و بوستان‌های سطح شهر می تواند در این راستا مورد بهره برداری قرار گیرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا