سلامت

اطلاع رسانی به موقع ، مرگ ناشی از مسمومیت متانول را به ۸درصد کاهش داد

اطلاع رسانی به موقع ، مرگ ناشی از مسمومیت متانول را به ۸درصد کاهش داد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن تاکید بر اطلاع رسانی به موقع مسمومیت مشروبات الکلی اظهار داشت: اطلاع رسانی به موقع باعث شد بسیاری از افراد دارای علایم شدید و خفیف و حتی بدون علامت فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند باعث شد با درمان به موقع عوارض و مرگ و میر ناشی از آن کاهش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان الکل متانولی که پخش شده بود این اطلاع رسانی باعث شد افرادی که این الکل را تهیه کرده بودند ، مصرف نکنند و میزان مسمومان کاهش یافت.
دکتر صیادی خاطر نشان کرد: حتی مصرف میزان کمی از الکل متانول می تواند کشنده و خطرناک باشد و اطلاع رسانی که از سوی دانشگاه با کمک اصحاب رسانه و صدا و سیما صورت گرفت باعث شد تعداد مرگ و میر کاهش یابد.
رییس دانشگاه تصریح کرد: با اطلاع رسانی به موقع مسمومیت متانول ، مرگ و میر ناشی از آن به ۸ درصد در استان رسید و اگر اطلاع رسانی به موقع انجام نمی شد ممکن بود تا ۴۰درصد مرگ ناشی از مسمومیت متانول افزایش می یافت.
وی ادامه داد:منع قانونی و شرعی در خصوص مصرف مشروبات الکلی در وهله اول به نفع مردم و برای حفظ سلامتی انهاست.
رییس دانشگاه در پایان از صدا و سیما , خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به موقع که باعث شد میزان مرگ و میر و‌عوارض شدید ناشی از مسمومیت کاهش پیدا کند, تقدیر کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا