مدیریت شهری

انتقاد دبیر شورای اسلامی شهر کرج از عملکرد مدیریت شهری

انتقاد دبیر شورای اسلامی شهر کرج از عملکرد مدیریت شهری

دبیر شورای اسلامی شهر کرج از عملکرد شهردار کرج انتقاد کرد و گفت: دیگر با شهردار تعامل نخواهم داشت و از همه اختیارات ظرفیت های قانونی خود در انجام درست وظایفم در حوزه سیاستگذاری و نظارت استفاده خواهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ فاطمه منعمی در نطق پیش از دستور یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج گفت :برای نگارش این نطق بر نفسم حاکم شدم و تصمیم بر این گرفتم که نکاتی را هرچند ناخوشایند به استحضار مردم برسانم هرچند می دانم که از جمعیتی قریب به دو میلیون نفر مردم کرج ، سخنان امروز من به گوششان نخواهد رسید اما قصد کردم که بگویم تا خواص جامعه بشوند و بدانند البته شاید که نه ، قطعاً برخی هاشان از من هم بیشتر می دانند. همان هایی که جریان سازی و تصمیم سازی و فضا را شلوغ و حاشیه را جای متن در مدیریت شهری ساری و جاری می کنند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج افزود: همان هایی که در ملاء عام می گویند شورا و شهرداری و مدیریت شهری جای سیاسی نیست بلکه نهاد خدماتی ـ اجتماعی است که می بایست تمام همت خود را برای این موضوع گذاشته و در انتخاب مدیرانش چپ و راست ، اصلاح طلب و اصولگرا را کنار بگذارد و مدیر متخصص انتخاب نماید اما در خفا و پشت پرده شهرداری را فضایی کاملاً سیاسی می بینند و مردم را به چشم برگه های رأی که قرار است با پست پاشی برای جریان و گعده ای خاص یا جریان ها و گعده هایی خاص توجهشان را به آن افرادی که خودشان می خواهند که آنها رأی بیاورند جلب می کنند.

منعمی اذعان کرد: مردم شهر بدنبال معلول علتها هستند ،مردم حدس می زنند و آنقدر بدبین شده اند که برخی مواقع با قطعیت در مورد دلیلی برای انجام نشدن کاری صحبت می کنند که آن دلیل وجود خارجی ندارد.

وی گفت: نتیجه این نارضایتی ها می شود آتش زیرخاکستری که با یک جرقه شعله ور می شود و آسیبش کجاست آن جا که جوانانی مثل روح ا… عجمیان و آرمان علی وردی ، زیر بارِ جهل و نادانی ، زیر بار نفرتی که امثال مدیرانی چون ما در ذهن مردم از این نظام مقدس ساختیم شکنجه و شهید می شوند، خون پاک آنان عده ای را بیدار کرد اما مسئولین و متولیان امور را ، خیر.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در بخش های مختلف تاکید کرد: خاله زنکی آفت مدیریت کلان شهری شده است و این مشغولیت های این چنین چیپ و بچه گانه باعث درگیری عمیق اذهان مدیریتی در روزمرگی دم دستی و خاله خانباجی شده است.

منعمی خاطرنشان کرد: خاله زنک زدگی در سطح مدیریتی اگر با تغییر در ضوابط انتخاب مدیران اصلاح نشود باعث حاشیه نشینی و گسست نخبگان از ساختار دیوانسالار خواهد شد و سوءاستفاده از قدرت و مقام اولین عارضه زودرس این بیماری مدیریت است وقتی مردان کوچک عهده دار امور بزرگ می شوند عدالت ، قربانی حتمی کسانی است که رشد حبابی شان اتفاقاً محصول تبعیض موجود است و متاسفانه خاله زنکی اتفاقی است ناخوشایند که دارد منجر به واپاشی اصل احترام در سلسله مراتب می شود،رفتار مبتنی بر حسب و بغض شخصی با دخالت دادن پنداشت های ذهنی و احساسی کنترل نشده که بر عملکرد تصمیم ساز مدیر خدشه وارد می کند.

وی افزود: کیفیت انتخاب و انتصابات به صورت غیرعلنی برای همه محرز و مبرهن است و کیفیت انتخاب و رای من به حضرتعالی هم همین طور.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: در صحن علنی به شهردار رای دادم و در همین صحن رایم را از وی بر می دارم فارغ از اینکه با این روال سرنوشت مدیریتی حضرتعالی چه خواهد شد با شهردار تعامل نخواهم داشت و از همه اختیارات خود در انجام درست وظایفم در حوزه سیاستگذاری و نظارت استفاده خواهم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا