مدیریت شهری

اراده ای برای جراحی در سیستم سوت زنی فساد وجود ندارد

اراده ای برای جراحی در سیستم سوت زنی فساد وجود ندارد

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت:سوت زنی فساد یک جراحی در سیستم بود اما بدلیل فقدان اراده هم در شورا و هم در شهرداری و نبود زیر ساخت و همچنین تعارض منافع به نتیجه نرسید در حالی که مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی تمام آئین نامه را در اختیار شهرداری و شورا قرار داد.

محمد اسدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح با حضور اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اجرای طرح سوت زنی فساد با اشاره به نگاه مثبت اعضای شورا به این موضوع، اظهارداشت: وقتی وارد جمعی می شویم با یک تعارض منافع در درون و بیرون از شورا مواجه می شویم که دوست داشتیم خبرنگاران سوال کنند که مدیریت این تعارض منافع به کجا رسید؟

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: این جراحی ها بسیار دشوار است که حقیقتا اراده ای برای انجام آن ها وجود ندارد. علیرغم عملکرد خوب و مثبت شورای شهر، نقدهای جدی هم به این مجموعه وارد است که باید شفاف بیان شود، در واقع، بزرگترین مشکل، تعارض منافع است.

اسدیان تاکید کرد : در اکثر مناطق کشور، اعضای شورای شهر، دوست ندارند شهردار قوی داشته باشند و مدل اعضای شورای قوی و شهردار ضعیف، خواسته های اعضای شورا را تامین می کند؛ این واقعیت ماجراست.

وی افزود: برخی عنوان می کنند که شما از سوال کنندگان از شهردار هستید اما من سبک مدیریت را استیضاح می کنم نه خود شهردار را.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص شایسته گزینی اظهارداشت:شایسته گزینی محور برنامه ریزی مدیریت شهری کرج قرار گرفته است و در سال های گذشته بی توجهی به این موضوع پاشنه آشیل شهرداری کرج بوده است.

اسدیان خاطرنشان کرد: در حوزه ارزیابی عملکرد، پاشنه آشیل بسیاری مسائل در شهرداری این است که موجب شده جنبه عدالت توزیعی رعایت نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا