فرهنگیمدیریت شهری

مراسم روز فرهنگی کرج برگزار شد

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

مراسم روز فرهنگی کرج برگزار شد

 

مراسم نکوداشت روز فرهنگی کرج شامگاه دوشنبه بیست و یکم فروردین با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان البرز، اعضای شورای اسلامی شهر کرج ،شهردار و سایر مسئولین استانی و شهری و عموم مردم در بوستان شهید چمران کرج برگزار شد.

در این مراسم جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، خانواده های معظم شهدا از جمله خانواده شهیدان والامقام مدافع امنیت سید روح الله عجمیان و آرمان علی وردی حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر هنرنمایی گروه سرود دانش آموزی و مداحی ذاکر اهل بیت (ع) از تابلوی نقاشی دیجیتال شهید سید مرتضی آوینی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامیرونمایی شد. همچنین تجلیل از مقام والای شهیدان سید روح الله عجمیان و آرمان علی وردی بخش دیگری از این برنامه بود.

علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان مطرح کرد: گل لاله ها که گل ملی ایران و بومی استان البرز است، یادآور ریخته شدن خون جوانان برومند این مرز و بوم و شهدای جمهوری اسلامی ایران است که برای اعتلای وطن و ناموس، جان خود را در راه انقلاب و نظام فدا کردند و انتخاب بیست و یکم فروردین بعنوان روز فرهنگی شهر با ایام رویش لاله های شهر نشانی از جایگاه ویژه شهدا دارد.

وی ضمن قدردانی از خانواده های معظم شهدا، مسئولین، نیروها، شهروندان و جوانان انقلابی این شهر که نقش موثری در ترویج فرهنگ این مرز و بوم دارند بیان کرد: امید است معرفی پتانسیلهای شهر کرج ، ایران کوچک منشا تحولات بهتری در شهر گردد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز عنوان کرد: کرج کلانشهری است که هم در ایران و هم در خاورمیانه جایگاه والایی دارد و بیست و دومین کلانشهر غرب آسیا به شمار می رود و پس از تهران، بزرگ ترین شهر مهاجرپذیر است. از آنجا که افرادی از تمام استان ها، شهرها و روستاهای ایران در این شهر جمع شده اند و زندگی می کنند، کرج، ایران کوچک نام گرفته است.

وی کلانشهر کرج را رنگین کمانی از اقوام و طوایف مختلف دانست و افزود: ویژگی های برجسته موقعیتی و فرهنگی کرج موجب شده تا همه اقوام جذب شهر شوند و سکونت در این کلانشهر را انتخاب کنند که این نشان می دهد ایرانیان تحت آموزه ها و تعالیم حیات بخش اسلام به خوبی می توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه این منطقه به دلیل میزان جمعیت و ویژگی های ممتازی که دارد، در سال ۱۳۸۹، به استانی مستقل از تهران تبدیل شد، بیان کرد: زمانی که البرز به عنوان یک استان مستقل معرفی شد، پیش از انتخاب استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعیین شد که در واقع نشانی از اهمیت و جایگاه والای فرهنگ در این شهر دارد.

حسینی با اشاره به تقارن روز فرهنگی کرج و برگزاری جشنواره لاله ها اظهار کرد: لاله به عنوان گل ملی از جایگاه ویژه ای در ادبیات این کشور برخوردار است و تعبیر «از خون جوانان وطن لاله دمیده» در دوران انقلاب و دفاع مقدس وجود شکل گرفت. البته در برخی کشورهای دیگر نیز لاله چنین جایگاهی دارد اما ایرانیان تعلق خاطر خاصی به این عنوان دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور مطرح کرد: باید از فرصت روز فرهنگی کرج برای معرفی داشته ها، توانمندی ها و جاذبه های گردشگری استان البرز به ویژه کلانشهر کرج استفاده کنیم؛ هنوز برخی افراد این جاذبه ها را نمی شناسند و به دنبال بازدید از شهرهای خارج از کشور هستند در حالیکه ایران، از مناظر طبیعی و اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری برخوردار است که بسیاری از خواص نیز از آن اطلاع ندارند.

در پایان این مراسم، از برخی چهره های پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر استان البرز از جمله استاد فتحعلی بیگی هنرمند و بازیگر عرصه سینما و تئاتر، سردار نادر ادیبی از یادگاران دوران دفاع مقدس و بهنام نوری زاده معلم و استاد قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

همچنین زین العابدین غلام ذاکر و پیرغلام اهل بیت (ع) و جانباز دوران دفاع مقدس، مهران رجبی هنرمند صداوسیما تئاتر و تلویزیون، حجت الاسلام والمسلمین محقق، پدر شهید و فعال در حوزه تبلیغ دین و همچنین مهراب رجبی، حسین عسگری، حسن شاه محمدی و کوهزاد از البرزشناسان مورد تجلیل قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا