مدیریت شهرییادداشت

جشنواره لاله های کرج از دهم فروردین پذیرای بازدید کنندگان

جشنواره لاله های کرج از دهم فروردین پذیرای بازدید کنندگان

 

 

نهمین سال متوالی است که در پارک شهید چمران کرج در فصل بهار جشنواره ی لاله های بهاری برگزار می شود و افراد زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند. این جشنواره که به مناسبت فصل بهار برگزار می گردد، با ساخت فرشی از گل های زیبای بهاری تبدیل به یکی از جاذبه های فصلی در نیمه ی نخستین سال در بیشتر نقاط کشور نه تنها در کشور بلکه در بزرگ شهرهایی مثل تهران، تبریز، اصفهان و دیگر شهرهای کشور شده است. جشنواره لاله های کرج در روز 10 فروردین 1402 افتتاح و تا 20فروردین ادامه دارد.

این جشنواره برای نهمین سال پیاپی است در باغ گل این شهر برگزار می گردد، علاقه مندان و گردشگران بسیاری را به سمت خود برای بازدید از این جشنواره می کشاند. این جشنواره  در باغ گل های کرج با 200 هزار پیاز گل با تنوع بیش از 20 نوع گل لاله برگزار می شود. جشنوراه لاله های کرج تنها نمایشگاه گلی نیست که در ایران و یا حتی در این روزها برگزار می گردد بلکه؛ در شهرهایی همچون شهر اصفهان، تهران، همدان و ارومیه هم این جشنواره برگزار می گردد. باغ گل های کرج دارای وسعت 8 هکتاری است و در پارک شهید چمران کرج قرار گرفته است. به گفته ی مسئولین برگزاری این جشنواره یکی از اهداف جشنواره لاله های کرج این است که با رویکردی تخصصی و دانش محور و جذب بزرگ ترین تولیدکنندگان این صنعت در سطح کشور محلی مناسب را برای عرضه محصولات متنوعی از گل ها و گیاهان، بذر و صنایع وابسته به وجود بیاورد.

طی سال های گذشته در برگزاری این جشنوراه، فعالیت ها و برنامه های متنوعی نظیر بازدید از فرش گل، برنامه های نمایشی با حضور هنرمندان محبوب کشور، کارگاه های آموزشی، باغ کودک، کارناوال ماشین های عروس، مسابقه ی عکاسی و برنامه های بسیار مفرح دیگری برای بازدیدکنندگان پیش بینی شده است.

جشنواره های گل تقریبا هر ساله در سراسر جهان جشن گرفته می شوند، زیبایی طبیعت را نشان می دهند و جنبه های مختلف سرگرمی را شامل می شوند. جشنهایی با موضوع زیبایی طبیعی و فرهنگ های محلی، این حوادث به بازدیدکنندگان یک تجربه فراموش نشدنی می دهد.

از این گونه جشنواره ها به جشنواره گل ایتالیا، هلند، کانادا و.. را میتوان اشاره کرد که همه ساله گردشگران و بازدیدید کنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کنند.

بدیهی است جشنواره لاله های کرج فاصله زیادی با این جشنواره های بین المللی دارد ولی آنچه مسلم است پس از 9 سال برگزاری جشنواره لاله ها در کرج ، برگزار کنندگان این رویداد از پختگی و تجربیات متمادی سال های گذشته وام گرفته و این جشنواره را در سطحی ملی وحتی فرا ملی برگزار نمایند.

پارک چمران، محل برگزاری جشنواره لاله های کرج

این پارک زیبا از جهت شمال به پل تاریخی کرج که امروزه به آن پل حامی می گویند، از جهت شمال شرقی به اراضی خلج آباد، از جهت شرق به حاشیه ی رودخانه، از جهت غرب به بلوار شهید چمران و از جهت جنوب غربی به میدان امام حسین (ع) و از جنوب به کارگاه قطار شهری محدود می گردد. همچنین این پارک به دلیل به خیابان های مهم و کلیدی از جمله؛ بلوار شهید چمران، میدان شهید سلطانی، بلوار شورا، و دیگر خیابان ها و نزدیکی به اتوبان تهران – کرج به عنوان محلی مناسب برای برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره هایی همچون جشنواره لاله های کرج مناسب می باشد.

این پارک به دلیل تنوع بالا از انواع کاربری موجود در این پارک و نزدیکی آن با رودخانه ی کرج از لحاظ منظره و آب و هوا، دارای قابلیت های ویژه ای از این نظرها می باشد. در این بوستان سعی شده است طراحی کاشت پارک تا حد امکان متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد. شما در جشنواره لاله های کرج می توانید در قسمت های مختلف محل برگزاری این جشنوار حضور پیدا کنید.

لازم بذکر است که جشنواره لاله های کرج در ؛ کرج، میدان امام حسین، پارک شهید چمران، باغ گل ها برگزار می شود.

 

توانگر

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا