مدیریت شهری

انتقاد عضو شورای شهر کرج از افزايش ٤٤ درصدی مصوبه عوارض و بهای خدمات

انتقاد عضو شورای شهر کرج از افزايش ٤٤ درصدی مصوبه عوارض و بهای خدمات

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج از افزايش ٤٤ درصدي مصوبه عوارض و بهای خدمات انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج؛ مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور نود و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن عرض تبريك اعياد با سعادت شعبانيه اظهارداشت:
تصميمات و مصوبات اخير شوراي اسلامي شهر بنده را ناچار كرد در نطق پيش از دستور اشاره اي داشته باشم به بديهيات و برخي تعاريف اوليه كه گويي مدتي است فراموش شده و در تصميم گيريها بدان توجه نميشود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج افزود: هر ١٣ عضو شورای شهر به نمايندگي از شهروندان اين شهر توسط مردم ،صاحبان اصلي نظام و كشور و شهرمان در جلسات شورا حضور دارند لذا بديهي است كه تصميمات اعضا شورا ميبايست در مسير منافع و مصالح مردم تعريف شود.

قهرمانی صارم بیان کرد: همين چند كلمه “مسير منافع و مصالح همشهريان” غايت نهايي حضور بنده به نمايندگي از همشهريانم است و لاغير؛ بديهي است فرايند تصميمات شورا در قالب طرح ،مصوبات مستقيما به معيشت و كيفيت زندگي همشهريان مرتبط است.

وی اذعان کرد: با ذكر اين بديهيات لازم است همكاران را ارجاع بدهم به تصميمات خلق الساعه اخير اين شورا كه در كمال تعجب ، تاسف و حيرت ،تصميماتي اتخاذ شده است كه چند گام جلوتر از افزايش قيمت ارز و ساير شاخص هاي اقتصادي به پيشواز افزايش چند ده درصدي قيمت مسكن در كرج رفته ايم و هزينه زيستن در كرج را در قامت نمايندگي مردم افزايش داده ايم و به تَبعِ آن افزايش نجومي و غير قابل مهار اجاره بها در مناطق مختلف را افزایش داده ایم.

وی افزود: سوای اجاره يك واحد ٥٠ متري در طبقه پنجم بدون آسانسور در حسن آباد چقدر است؟
امروز رهن آپارتمان در مناطق به طور متوسط از متري ٦ ميليون تومان تا ١٥ میلیون تومان شده است؛ آيا مصوبه افزايش ٤٤ درصدي عوارض آنهم در زماني كوتاه با ١٢ راي آب به آسياب كوچك تر شدن سفره مردم نيست؟

قهرمانی صارم تاکید کرد: بي تفاوتی و رأی به اين مصوبه چه معنايي دارد ،آيا مشكلات متورم اقتصادي مردم را نميبينيد،آيا تنها به اين دليل كه شهرداري در جذب درآمد عاجز است،خلاقيت ندارد،پتانسيل هاي درآمدزاي شهرداري، همچو بازارهاي روز و ديگر امكانات متعدد كه بالفعل هم هستند به دليل ناتواني و ناكارآمدي مديريتي باري از دوش هزينه هاي شهرداري كم نميكند.

وی خاطرنشان کرد: دليل قانع كننده ايست كه كوتاه ترين مسير و از جيب مردم كسري بودجه و البته ناتواني مجموعه شهرداري را جبران كنيم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: آيا در ماده ٢ قانون درآمدهاي پايدار الزامي به افزايش ٤٤ درصدي عوارض و بهاي خدمات وجود داشت، ظاهراً سهل ترين مسير تأمين هزينه هاي شهرداري مستقيما از جيب مردم است،افزايش بهاي عوارض با هر موضوعي در حوزه ساخت و ساز،اسباب توليد ثروت است و براي سازندگان ،بهانه ي خوبي است در اين آشفته بازار جهت گرانتر فروختن ،براي بالابردن اجاره بها ،مستاجران مجبور به كوچك كردن مساحت محل سكونت و تغيير منطقه سكونت هستند و اين مصوبه را ناصواب و غير منصفانه و كاملاً در تقابل با مصالح و منافع همشهريان نجيبم ميدانم.

قهرمانی تاکید کرد: بر اساس تكليف وحق مردم به مصوبه فوق اعتراض ومخالفت خود را اعلام ميدارم و همچنين با افتخار اعلام ميكنم به اين مصوبه راي مخالف داده ام و اميدوارم مراجع بالاتر كه شان ورود دارند چاره اي براي اينگونه مصوبات آسيب زا و حاشيه ساز داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا