اجتماعی

اجرای طرح نظارت و جلوگیری از کم ‌فروشی در استان البرز 

اجرای طرح نظارت و جلوگیری از کم ‌فروشی در استان البرز

مدیرکل استاندارد البرز گفت:استان البرز در طرح نظارت و جلوگیری از کم فروشی در سال جاری به جد در حال بازرسی و پایش از واحدهای تولیدی است.
محمد حسین طاهری با تاکید بر دستورات معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان ملی استاندارد در تبیین این موضوع گفت: این طرح در جهت نظارت بر کم‌فروشی بر پایه حمایت از تولید داخل و در صیانت از حقوق عامه و حق‌الناس و با هدف جلب اعتماد آحاد جامعه از ماه های قبل در کشور آغاز شده است.
ایشان با اشاره به این نکته که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی کشور در استان‌های تهران و البرز مستقر هستند گفت: اقدام به اجرای این طرح بر اساس اصلاح قیمتی ۷ قلم کالایی که دولت برای مابه‌ازای آنها یارانه تخصیص داده است در دستور کار قرار گرفت که این هفت قلم کالا شامل محصولات لبنی، شوینده‌ها، غلات و محصولات وابسته می‌باشند.
مدیرکل استاندارد البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برابر ماده ۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران دستگاه اجرایی مستقل و زیر نظر مستقیم رئیس جمهور اداره می شود و ماده ۳ قانون مذکور سازمان را مرجع رسمی حاکمیتی در کشور دانسته که عهده دار سیاست گذاری،حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید یا ارائه و یا به کشور وارد و یا از کشور صادر می شود . وی هدف این قانون را اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدمات؛ تولید داخلی، وارداتی و صادراتی عنوان کرد.
‌مدیرکل استاندارد البرز در خصوص ضرورت تامین امنیت غذایی در کشور گفت: حلال به عنوان استاندارد جهانی ، معیاری است بر سلامت و کیفیت و بهداشتی بودن ماده غذایی و در بین کشورهای اسلامی شناخته شده و براساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع قانونی صدور گواهی حلال در کشور می باشد.
وی با اشاره به سهم جهانی بازار محصولات حلال گفت: تولید کنندگان اینگونه محصولات در استان البرز می توانند با ثبت در خواست در سامانه سینا و تکمیل مدارک و مستندات مطابق استاندارد 12000 وچک لیست ارائه شده در خصوص اخذ این نشان اقدام نمایند.
طاهری با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری و ساماندهی شرکت های دانش بنیان گفت:سازمان ملی استاندارد به منظور ساماندهی و کمک به ورود محصولات دانش بنیان به بازار، گواهی انطباقcoc یا گواهی cop برای اینگونه محصولات صادر می کند.
وی افزود: در استان البرز اخذ گواهی استاندارد تسهیل شده به طوری که در 9 ماهه اول سال 1401 این اداره کل 4 گواهی دانش نماد برای واحد های استان صادر نموده و 4 پروانه دیگر در مراحل پایانی صدور پروانه هستند.
طاهری در پایان ضمن تشکر از مقامات قضایی استان یاد آور شد:
به جهت تسریع و اقدام بموقع در برخورد با متخلفان در موضوع استاندارد، شعب تخصصی برای رسیدگی به جرائم حوزه استاندارد در البرز به دستور مقام محترم قضایی تشکیل شده است.

حبیب توانگر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا