اقتصادیفناوری

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک: حامی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی هستیم

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک:حامی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی هستیم

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور گفت: فضای کشاورزی بسیار بزرگ، بکر و گسترده است که اگر بخواهیم در این حوزه قدم برداریم  شرکت دانش بنیان می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند و مطمئن باشند ما حامی طرح‌های پژوهشی نوآورانه آنها هستیم.

 محمدمهدی قاسمی  در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه هوشمندسازی کشاورزی که در حاشیه اولین کنگره ملی فنی و مهندسی کشاورزی کشور در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج  برگزار شد، با بیان اینکه ایران با چالش‌هایی در بخش آب، خاک و هوا روبرو است، اظهار کرد:  با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک ایران باید میزان بهره وری از منابع آب و خاک را با کمک فناوری افزایش دهیم .

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از ابزار و فناوری های نوین بخش کشاورزی را متحول کرد، افزود:  بازار فضای کشاورزی هوشمند جهان در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲.۷ میلیارد دلار بود که پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ به ۲۲ میلیارد دلار و در سال ۲۰۳۰ به ۴۰ تا ۴۴ میلیارد دلار برسد.

وی گفت: باید از فناوری‌های پایه در حوزه سنجش از راه دور، اینترنت اشیاء، فناوری‌های ارتباط، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بستر اینترنتی که وجود دارد بهره گیری شود تا بهره وری نهاده‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی آب و خاک کشور افزود: در پایش معین به تجزیه و تحلیل معین و کنترل عوامل مختلف تولید نیاز داریم تا از فناوری‌های نوین استفاده کنیم که هزینه های تولید را کمتر و سودآوری را افزایش می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا