مسئوولیت بودجه فرهنگی شهر با مجریان است

مسئوولیت بودجه فرهنگی شهر با مجریان است

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر لزوم توجه به رویکرد تربیتی در فعالیتهای فرهنگی گفت: کار فرهنگی باید منجر به تغییر مثبت و هدفمند در شهروندان شود، نه اینکه صرفاً منجر به برگزاری همایش و رویدادهای نمایشی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج ؛ حجتالاسلام علیرضا سعیدی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر در خلال بررسی برنامههای فرهنگی شهرداری، با بیان اینکه رویکرد فعلی در اجرای برنامههای فرهنگی نیازمند بازنگری جدی است، افزود: ما امروز در جایگاهی هستیم که باید پاسخگوی نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی شهر باشیم، چرا که ذره ذره این منابع در پیشگاه خداوند قابل حسابرسی است و مجریان طرحها باید بدانند که مسئوولیت این هزینهها متوجه آن هاست.
سعیدی اظهار داشت:بارها تأکید کردهام که کار فرهنگی، یعنی کار تربیتی، لذا صرف برگزاری همایش و برنامههای نمادین، هیچ تغییر رفتاری در افراد و اجتماع ایجاد نمیکند. بنابراین، تربیت یعنی تغییر مثبت هدفمند و این اتفاق، تنها از طریق تعامل واقعی با ذائقه مخاطب ممکن است، نه با تکرارهای کلیشه ای.
وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه فرهنگی شهرداری تصریح کرد: متاسفانه، ما در شهرداری کرج نیروی کافی و کارآمد برای اجرای کارهای تربیتی نداریم، بنابراین باید به جای اجرای سطحی، دستگاهها و افرادی را که تخصص و تجربه در این حوزه دارند، به خدمت بگیریم.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد:رفتارهای صحیح اجتماعی زمانی شکل میگیرد که افکار صحیح در جامعه تولید شود و ما تا کنون در این عرصه توفیقی نداشته ایم. این در حالیست که امروز، مغز مخاطب در اختیار ماهوارهها و فضای مجازی است، چون ما نتوانستهایم پیام صحیح را به او برسانیم.
وی همچنین با انتقاد از بیتوجهی به اجرای نظام مسائل، خاطر نشان کرد:سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای نظام مسائل فرهنگی اختصاص یافت، اما حتی یک ریال از آن هم، منجر به اجرای تفاهم نامه نشد و این یعنی عملاً هیچ کاری انجام نشده، با وجود آنکه این طرح از دغدغههای مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.
سعیدی در پایان، یاد آور شد: مدیریت فرهنگی زمانی موفق خواهد بود که بجای تعارفات معمول، به سراغ برنامه ریزی عمیق و مسئله محور برویم چرا که شهر کرج امروز نیازمند تربیت نسل جدید، با درک صحیح از مسائل اجتماعی است و هر برنامهای که نتواند برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند، محکوم به شکست خواهد بود.





