صنعتی

انجام بیش از 17 هزار و 500 مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان البرز

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت البرز خبر داد:

انجام بیش از 17 هزار و 500 مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان البرز

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان البرز از انجام 17 هزار و 540 مورد بازرسی از صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی استان طی شش ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، کوروش مرادی اعلام کرد: در این مدت برای 4 هزار و 422 واحد متخلف پرونده تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

مرادی اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده های متشکله در مدت، بالغ بر 290 میلیارد تومان بوده که بیش از 220 درصد رشد را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در نیمه اول امسال، 221 پرونده کالای قاچاق به ارزش 143 میلیارد تومان تشکیل شده که بیشترین مکشوفات در این حوزه مربوط به انواع کالاهای دخانی است

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در طول شش ماه گذشته بیشترین تخلفات صنفی محرز شده در بخش مواد خوراکی، لوازم یدکی، دخانیات و پوشاک بوده است.

مرادی همچنین از برگزاری و ادامه طرح نظارتی ویژه « آغاز سال تحصیلی » تا پایان مهر ماه در البرز خبر داد.

وی اعلام کرد: در قالب این طرح بازرسان بر اقلام اساسی و ضروری آغاز سال تحصیلی از جمله پوشاک و لوازم التحریر و… نظارت ویژه ای خواهند داشت.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال 3 هزار و 800 گشت های مشترک بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و تعزیرات حکومتی انجام شده، و با متخلفان در حوزه های گران فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و… برخورد شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان البرز تاکید کرد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی درج قیمت برای تمامی اقلام کالایی و نصب نرخنامه اجباری بوده و در صورت عدم رعایت این موضوع، واحد مشمول برخورد قانونی و ارجاع پرونده به مرجع رسیدگی کننده می شود.

مرادی گزارشی از سامانه 124 هم ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال 1403 تا پایان شهریور ماه بیش از 13 هزار گزارش مردمی واصل شد که از این تعداد 12 هزار مورد در سامانه و بصورت تلفنی و بیش از 1هزار مورد آن بصورت کتبی دریافت شده است که به تمامی شکایات رسیدگی شد.

مرادی در پایان گفت:در برخورد با گرانفروشی و عدم رعایت قوانین صنفی هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت و از همه شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا