مدیریت شهرییادداشت

دلشوره‌های اول مهر،مدرسه،کیف و کتاب و دفتر و قلم و تمام شدن سه ماه تعطیلی

دلشوره‌های اول مهر،مدرسه،کیف و کتاب و دفتر و قلم و تمام شدن سه ماه تعطیلی

تابستان که از نیمه مرداد میگذشت انگار شمارش معکوس برای مدرسه رفتن آغاز میشد،هر صبح که چشم میگشودیم یک روز از تعطیلی کم شده بود و انگار روزها میدویدند تا زودتر به مدرسه برسند.
هم شیرین،هم تلخ، در روزهای آخر تابستان شور و هیجان بیشتر بود و همه ی ما با هر سن و سالی،اگر کمی عمیق به آن دوران بیندیشیم ملغمه‌ای از همه این احساسات بودیم و لاجرم مدرسه آغاز میشد.
و چه زود گذشت و مدرسه جای خود را به هیاهوی زندگی کردن داد و کمی آنطرف در قسمت خاطرات به یادماندنی ماندگار شد اما فراموش نه.
سالها معلمی و “البته که همچنان ادامه دارد” همان شوق کودکی‌هایمان را به اول مهر با کمی تغییر همچنان در بطن خود نگاه داشته است،مهر ماه همچنان برایم پرشور و پر هیجان است و هنوز دوست دارم دفتر و قلم و لوازم التحریر برای خودم تهیه کنم.
برای کودکان و نوجوانانمان ،برای جوانانمان ،برای تمام فرزندانمان در هر جای ایران ،مهر و آغاز سال تحصیلی فصلی جدید از زندگی‌ست و بسپارند آنانی‌که دغدغه‌مند مهیا نمودن فرزندانشان برای این آغاز هستند و چه خوب است که نیک بنگریم و در محدوده‌ی ‌بضاعت خود قدری از این دغدغه مندی را مرتفع کنیم.
آغاز سال تحصیلی جدید را به تمام دانش‌آموزان و دانشجویان شهرمان کرج و جامعه خدوم فرهنگیان تبریک عرض میکنم و آرزوی بهترینها و موفقیت در سال تحصیلی جدید را برای تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان دارم.

 

یادداشت
به قلم مریم قهرمانی صارم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا