سلامت

بیمه رایگان سلامت برای ۳۴۸ هزار شهروند البرزی

بیمه رایگان سلامت برای ۳۴۸ هزار شهروند البرزی

به گزارش پایگاه خبری چکاوک البرز نیوز،  دکتر داوود زارع در نشست با خبرنگاران در ساختمان جدید این اداره کل  که  به همت  و تلاش  مدیرکل بیمه سلامت محیا شده است، در تشریح فعالیت های این اداره کل اظهار کرد: ساختمان جدید بیمه سلامت در جهت تکریم مراجعان و ارایه خدمات بهتر افتتاح گردید تا خدماتی در خور شان بیمه شدگان  ارائه شود.

وی گفت: از مجموع ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده  در استان البرز  ۳۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد  ۳۴۸ هزار نفر آنان به صورت رایگان بیمه شده اند.

زارع با بیان‌این‌مطلب که دهک های ۶ تا ۹ را سازمان بیمه سلامت از ۲۰ تا ۵۰ درصد سرانه حق بیمه را  پرداخت می‌کنند اظهار کرد: بیمه سلامت با توجه به دهک ها تا ۸۰ درصد از حق بیمه را  تخفیف قائل خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت البرز همچنین افزود: در راستای ارائه خدمت به اتباع آسیب پذیر چهار هزار نفر از اتباع مجاز خارجی ساکن استان البرز  نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بر اساس توافق بیمه سلامت با کمیساریای عالی پناهندگان و قراردادی منعقده قشر آسیب پذیر این اتباع  به صورت رایگان درمان می شوند.

وی افزود: مددکاران بهزیستی و زندانیان ‌نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند .

این مسوول در ادامه توضیحات در خصوص وضعیت بیمه شدگان گفت : روستاییان با تایید شورای روستا و اقامت بالای ۶ ماه می‌توانند از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان بهره مند شوند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری تلفن ۱۶۶۶ نقطه نظرات و شکایات و حتی در خواست های  خود را به بیمه اعلام نمایند.

زارع در خصوص عدم استقبال عقد قرارداد حرف پزشکی با اداره کل بیمه سلامت بیان کرد: با توجه به اینکه در البرز ۵ هزار و ۶۰۰ موسسه ارائه دهنده خدمات پزشکی و پزشک فعال  وجود دارند متاسفانه از این تعداد تنها ۱۲۸۶ نفر و موسسه با  این اداره کل قرارداد دارند که این عدد نا کافی است.

وی ضمن دعوت از پزشکان البرزی جهت عقد قرار داد با این اداره کل ، تاکید کرد: از پزشکان و موسسات مربوطه خواهشمندیم با الزام قانونی که وجود دارد و پیشگیری از ترک فعل قانونی پزشکان و موسسات خدمات درمانی همکاری لازم  جهت عقد قرارداد با بیمه سلامت را داشته باشند.

مدیر کل بیمه سلامت البرز ضمن‌ هشدار به مادران باردار در زمینه سزارین نوزادان اعلام‌کرد: متاسفانه ۷۳ درصد زایمان های استان البرز  با عمل سزارین اتفاق افتاده است که البته درصد بالایی از این زایمان ها بر اساس ادله پزشکی صورت می پذیرد ولی  وزارت خانه اعلام کرده است که باید این عدد زیر ۳۵ درصد برسد.

زارع یادآور شد: از خدمات بسیار خوب بیمه سلامت به بیمه شدگان کمک های صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج  است که در حال حاضر ۱۰۷ بیماری را تحت پوشش حمایتی بیمه سلامت قرار گرفته است .

مرکز بیمه سلامت البرز در حال حاضر در بلوار شهید طالقانی و نرسیده به پل آزادگان واقع شده است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا