انتظامی

ارسال‎ ‎پيامک‎ ‎يارانه‎ ‎معيشتي‎ ‎جعلي‎ ‎است‎

ارسال‎ ‎پيامک‎ ‎يارانه‎ ‎معيشتي‎ ‎جعلي‎ ‎است‎

‎رييس‎ ‎پليس‎ ‎فتا استان‎ ‎از‎ ‎کاربران‎ ‎خواست‎ ‎فريب‎ ‎پيامک‎ ‎جعلي‎ ‎در‎ ‎خصوص‎ ‎موارد‎ ‎مختلف‎ ‎يارانه‎ ‎معيشتي‎ ‎را‎ ‎نخورند‎ ‎و‎ ‎لينک‎ ‎هاي‎ ‎ارسالي‎ ‎را‎ ‎باز‎ ‎نکنند‎.‎

سرهنگ رسول جليليان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاري پليس اظهار کرد: افراد شياد با ترفندهاي مختلف اقدام به کلاهبرداري از مردم مي کنند که بايد مراقب اين افراد بود.
وي اضافه کرد: با توجه به زمان واريز يارانه معيشتي دولت به دهک هاي مختلف در کشور ، جريان سايبري با ترفندهايي مانند ثبت نام يارانه، ويرايش اطلاعات يارانه بگيران و ثبت نام جاماندگان درصدد کلاهبرداري از کاربران بر مي آيند.
سرهنگ جليليان افزود: ارسال پيامک هاي جعلي، ارائه لينک هاي ثبت نام، هدايت به درگاه هاي بانکي جعلي و معرفي اپليکيشن هاي مختلف توسط مجرمان سايبري در اين شرايط دور از ذهن نخواهد بود.
وي خاطرنشان کرد: مجرمان با راه اندازي سايت جعلي و ارسال پيامک اقدام به فريب و هدايت کاربران به درگاه‌هاي پرداخت جعلي بانک‌ها مي پردازند که مردم بايد براي پيشگيري از هرگونه جرم هوشيار باشند.
رييس پليس فتا استان اضافه کرد: مجرمان پس از هدايت متقاضيان به درگاه‌هاي جعلي (فيشينگ)، اطلاعات کارت بانکي آنها را کسب کرده و سپس اقدام به کلاهبرداري مي کنند.
وي تاکيد کرد: پيامک هاي سازماني و رسمي از سرشماره هاي معتبر ارسال مي شوند و کاربران به هيچ عنوان به لينک هايي که از طريق سرشماره هاي ناشناس و شخصي ارسال شده مراجعه نکنند.
سرهنگ جليليان ، سايت پليس فتا را مرجع کامل آخرين اطلاعات و تهديدات سايبري معرفي کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که براي پيشگيري و مقابله با هرگونه جرايم سايبري به مطالعه توصيه هاي اين سايت بپردازند.
وي گفت: کاربراني که به هر دليل ابهام يا اعتراضي نسبت به يارانه اختصاص يافته دارند مي توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.
رييس پليس فتا استان تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا