مدیریت شهری

تفکر، برنامه ریزی و اجرای استراتژیک را جدی بگیرید

تذکر شهردار فردیس به مدیران شهرداری:

تفکر، برنامه ریزی و اجرای استراتژیک را جدی بگیرید

شهردار فردیس گفت: مدیریت استراتژیک زمینه ساز موفقیت در تحقق اهداف، اجرای برنامه ها و پروژه های عمرانی است. بر این اساس همه حوزه‌های مجموعه شهرداری موظفند این مهم را سرلوحه امور قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری فردیس، محمدرضا احمدی نژاد در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرداری فردیس که با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد؛ با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در خصوص اقدامات، اظهار کرد: برای انجام هر کاری باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. بدون برنامه ریزی و زمانبندی، انجام امور و تحقق اهداف با مشکل مواجه می‌شود و نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: برای اجرای برنامه‌ها، بر اساس نیازهای موجود و مطالعات انجام شده، باید پیش فرض‌های درست در نظر بگیریم.‌ نیاز سنجی، امکان سنجی، مطالعات، اجرا، حفظ و نگهداری چرخه حیات یک پروژه را تکمیل می‌ کند و حلقه مفقوده آن بودجه سنواتی است که باید  با برنامه ریزی و پیگیری محقق شود.

احمدی نژاد گفت: اگرچه برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در حال اجراست؛ اما درهمه موضوعات متاسفانه به کندی پیش می‌رویم. در تهیه اسناد مناقصه ضعف داریم و در تعیین مبلغ و شروط مناقصه ایراداتی وجود دارد که موجب تاخیر در روند کار است.

وی خاطر نشان کرد: برای تسریع در پیشبرد توافق تملکات باید با مالکان عمده صحبت شود. انتقال دانش به محموعه باید توسط  مشاوران صورت بگیرد و در اسناد مناقصه باید  تعدیل  در نظر گرفته شود.‌ در انجام امورات موانع موجود بررسی و گزارش اقدامات همراه با تحلیل‌های درست و بدون بهانه‌جویی باشد.

شهردار فردیس در ادامه بر لزوم تسریع در اجرای شهر هوشمند تاکید کرد و افزود:  دنیای امروز باید بر پایه الکترونیک و ارتباطات پیش برود و وابستگی به نیروی انسانی کم شود. هرچقدر این وابستگی کمتر باشد از فساد اداری جلوگیری می‌شود. باید به سمت مکانیزه کردن و استفاده کردن از تکنولوژی پیش برویم. اگرچه در حال  حرکت به این سمت هستیم، اما باید به این روند سرعت ببخشیم.

وی در ادامه کنترل ساخت وساز غیرمجاز را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری دانست و گفت: عمده ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۲ و پیک و اهری شکل می‌گیرد که باید با نظارت بیشتر از بروز تخلفات جلوگیری و با متخلفان بدون مماشات و بر اساس قانون برخورد شود.

احمدی نژاد تلاش مضاعف و پیگیری جدی در اجرای برنامه های مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سال ۱۴۰۳ به عنوان آخرین سال از عمر این دوره مدیریت شهری فردیس باید برای تحقق برنامه ها و افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی شهروندان تلاش کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا