اقتصادی

دوازده هزارو 900 شناسه یکتا ازطریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار در استان البرز صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز:

دوازده هزارو 900 شناسه یکتا ازطریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار در استان البرز صادر شد

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز ضمن معرفی درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار گفت: 12هزار و 900 مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا  از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار در استان البرز صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز، فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز  با بیان مطلب فوق افزود: تا 25 فروردین 1403 ، از حدود 88  هزار و 74 مجوز صنفی کاغذی در استان البرز ، 12 هزار و 900 مجوز کاغذی به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا تبدیل
شده اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نامگذاری امسال با عنوان سال«جهش تولید با مشارکت مردم» ، به وجود همبستگی و ارتباط مستقیم درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار با شعار سال اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از الزامات تحقق شعار سال ،بهبود فضای کسب و کار است. اگر فضای محیط کسب و کار مساعد شود ، این پیام به بنگاه اقتصادی داده می شود که می تواند در شرایط بهتری فعالیت خود را آغاز نموده و یا ادامه دهد . با بهبود محیط کسب و کار ، هزینه های سرمایه گذاری کاهش یافته و میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش می یابد و افزایش سرمایه گذاری منجر به رونق تولید و افزایش اشتغال می شود.بهبود محیط کسب و کار باعث بالارفتن سطح انگیزه فعالان اقتصادی و افزایش مشارکت مردمی شده و در نهایت جهش تولید را بهمراه دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، از کسب رتبه هشتم استان البرز در کشور در حوزه صدور مجوزهای الکترونیکی از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد و افزود: رفع انحصار،
شفاف سازی ، تسهیل گری و تسریع بخشی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مزایای استفاده از درگاه مذکور می باشد که مرجع اصلی صادرکننده مجوز را معرفی کرده و پیگیری دریافت مجوز به سادگی انجام می شود و امکان بهره مندی صاحبان کسب و کار از منافع این درگاه از جمله برندسازی،اخذ تسهیلات بانکی،امکان فروش به دولت و شرکتهای دولتی، حضور در نمایشگاه ها و …. را فراهم می سازد.

بهنامی فر با اشاره به اینکه کسب و کارهایی که پس از اتمام فرصت قانونی، دارای شناسه یکتا نباشند ، فاقد مجوز قانونی هستند، از صاحبان کسب و کارهای خرد و کلان خواست تا از طریق تلفن همراه و با ورود به درگاه مذکور ، کد ملی، شناسه کد صنفی و کدپستی را وارد کرده و بصورت غیرحضوری مجوز کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل و سوالات خود را از طریق ارتباط با اتحادیه های صنفی استان مطرح نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا