انتظامی

کاربران فريب تورهاي اغوا کننده را نخورند

کاربران فريب تورهاي اغوا کننده را نخورند

رئيس پليس فتا استان در خصوص آگهي هاي فريبنده و اغوا کننده ” تورهاي نوروزي ” به کاربران هشدار داردو گفت رزرو هتل و بليط سفر از طريق شبکه هاي اجتماعي راه مطمئني نيست .

سرهنگ “رسول جليليان” روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار کرد: کاربران رزرو هتل و يا خريد بليط جهت مسافرت هاي نوروزي خود به هيچ عنوان فريب تبليغات وسوسه انگيز در شبکه هاي اجتماعي را نخورده و فقط از طريق سايت هاي معتبر اقدم کنند.
وي اضافه کرد: يکي از شگردهاي کلاهبرداران انتشار آگهي جعلي رزرو (ذخيره، اجاره) اماکن اقامتي يا هتل، تهيه بليط، تورهاي نوروزي، ارسال پيامک هاي جعلي حاوي لينک مخرب، ارسال اپليکيشن هاي جعلي در شبکه اجتماعي است تا اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کنند.
اين مقام انتظامي بيان داشت: افراد سودجو با استفاده از ترفند آگهي هاي بي اساس و تبليغات جذاب تلاش مي‌کنند کاربران خود را افزايش داده تا بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست يابند.
رئيس پليس فتاي البرز خاطرنشان کرد: تبليغات جذاب يکي از ترفندهايي است که مجرمان سايبري با نصب نرم افزارها و با اقناع کاربران را فريب مي‌دهند.
وي افزود: يکي از جرايم سايبري سرقت اطلاعات شخصي افراد از طريق اکانت‌ و صفحات مجازي است که کلاهبرداران از اين طريق با ورود به حريم خصوصي افراد آنها را براي منافع خود تهديد مي کنند.
سرهنگ جليليان اضافه کرد: در چنين شرايطي کلاهبردار با تبليغات ارزان قيمت و اغوا کننده کاربران را فريب داده و براي پرداخت مبلغ ، آنها را به صفحات جعلي درگاه‌هاي اينترنتي (فيشينگ) هدايت مي‌کند و پس از وارد کردن اطلاعات بانکي در صفحه جعلي درگاه بانکي که توسط کلاهبردار طراحي شده است ، اطلاعات حساب بانکي به سرقت مي‌رود.
اين مقام انتظامي با تاکيد بر اين که کاربران قبل از ورود به درگاه اينترنتي، آدرس دقيق اينترنتي را کنترل کنند، تاکيد کرد: کاربران هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونيکي قبل از خريد يک بار اطلاعات بانکي خود را به اشتباه وارد کنند تا درگاه اصلي بانک مشخص شود و سپس اقدام به خريد کنند.
سرهنگ جليليان گفت: با توجه به افزايش تقاضاي سفر کاربران حتما از شرکت ها و سايت هاي مورد تاييد خريد کنند تا مورد سواستفاده کلاهبرداران قرار نگيرند.
وي از کاربران خواست اطلاعات شخصي و بانکي خود را در اختيار افراد غير قرار ندهند.
رييس پليس فتا البرز از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و يا نياز به اخذ مشاوره و راهنمايي تخصصي مي توانند از طريق سايت رسمي پليس فتا و يا شماره تلفن 096380 اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا