آموزشاقتصادیعلم و دانشفناوری

رئیس جهاد دانشگاهی:جهاد دانشگاهی برای بسیاری از مسائل حل‌نشده کشور جواب پیدا کرده است

رئیس جهاد دانشگاهی:جهاد دانشگاهی برای بسیاری از مسائل حل‌نشده کشور جواب پیدا کرده است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: اینکه صنعت خودروسازی بعد از چند دهه هنوز وضعیت خوبی ندارد به این دلیل است که به نوعی وارداتی است.

حسن مسلمی نائینی در مراسم افتتاحیه گردهمایی پارک‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری و شتابدهی و شعب تجاری سازی جهاد دانشگاهی سراسر کشور که در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در طول بیش از ۴۰ سال گذشته منشاء اقدامات اثرگذاری در کشور بوده و توانسته شعار ما می‌توانیم را محقق کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در بسیاری حوزه‌ها از جمله سلول‌های بنیادی، ‌نانو، ساخت ماهواره، سیستم‌های موشکی، ریلی و … پرچم ایران را برافراشته نگه داشته و بسیار موفق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در هر دانش و فناوری‌ای که از ابتدا توسط دانشمندان و پژوهشگران داخلی بومی سازی شده و توسعه یافته حرف‌های جدی برای گفتن داریم، توضیح داد: اینکه صنعت خودروسازی بعد از چند دهه هنوز وضعیت خوبی ندارد به این دلیل است که به نوعی وارداتی است.

این مسئول ابراز کرد: وقتی دانش و فناوری ساخته و پرداخته دانشمندان داخلی باشد، برای همه نواقص و مسائل آن می‌توان راه حلی پیدا کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی توضیح داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی یک فرهنگ است و امروز ما وظیفه داریم این فرهنگ را در کشور ترویج کنیم.

مسلمی نائینی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در طول بیش از چهار دهه گذشته اقدامات منحصر به فردی در کشور انجام داده و برای بسیاری از مسائل حل نشده کشور جواب پیدا کرده است به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس که حتی در بحث واردات سیم خاردار هم با مشکل مواجه بودیم، بحث دفاع دانش بنیان را مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه زیرمجموعه‌های جهاد دانشگاهی هستیم، گفت: به دنبال تبدیل مجتمع شهدای دانشگاهی به پارک پردیسان پلاس و همچنین توسعه بیشتر پژوهشکده گیاهان دارویی به کمک بخش خصوصی هستیم.

وی گفت: علاوه براین، در حال حاضر بحث به‌نژادی دام‌های سنگین در حال پیگیری است و به زودی به‌نژادی اسب و شتر هم آغاز می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا