صنعتی

رتبه اول صمت البرز در حمایت از مشاغل خانگی استان

رتبه اول صمت البرز در حمایت از مشاغل خانگی استان

مدیرکل کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: تا پایان بهمن ماه 1402 برای 96 تولیدکننده فرش دستباف استان پروانه تولید صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صمت استان البرز، دکتر محمد انصاری با اشاره به تشکیل اولین جلسه کمیته فرش دستباف استان از زمان ابلاغ شیوه نامه برگزاری این کمیته با حضور استاندار محترم البرز گفت: در همین مدت برای 12 کارگاه جدید تولید فرش استان نیز جواز تاسیس صادر شده و مراحل تجهیز و بهره برداری خود را طی می کنند.
وی با اشاره به معرفی 850 قالیباف به صندوق بیمه عشایر و روستایی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت البرز در بخش های مشاغل خانگی استان، بالاترین عملکرد در زمینه صدور مجوز، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را در این مدت ثبت نموده است.
انصاری تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده از سوی این اداره کل و در حمایت از تولید کنندگان مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار، شناسایی افراد حائز شرایط، افزایش و تسریع در صدور مجوز در دستورکار صمت استان قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: اداره کل صمت استان البرز موفق به کسب رتبه برتر استانی طی سه سال متوالی 1399-1400-1401 در حوزه بالاترین جذب تسهیلات مشاغل خانگی در استان شده است.

وی افزود: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی به مبلغ 20 میلیارد تومان، از مجموع 1260 درخواست تسهیلات، 663 فقره به ارزش 61 میلیارد و 600 میلیون تومان به بانک های عامل استان معرفی شده اند که با پرداخت تسهیلات به میزان 47 میلیارد و 700 میلیون تومان تایید و پرداخت شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: همچنین 302 قالیباف خانگی متقاضی تسهیلات به ارزش 18 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون پرداخت 9 میلیارد تومان عملیاتی شده و مابقی مراحل اعطای تسهیلات را طی می کنند.

انصاری با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تشکیل اتحادیه فرش دستباف در البرز گفت: امسال علاوه بر دوره های آموزشی ارتقای قالیبافان، تولیدات دو کارگاه قالیبافی استان نیز در نمایشگاه اکسپو امارات به نمایش گذاشته شده و ظرفیت‌های جدید تولیدی و تجاری برای تولیدات استان فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: هم اینک تولیدکنندگان فرش دستباف بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند از طریق سامانه «بهین یاب» تقاضای دریافت مجوزهای قانونی کار خود را ثبت نموده و از طریق سامانه مذکور امور را پیگیری نمایند.

مدیرکل صمت البرز با اشاره به اینکه تا کنون 75 کارگاه تولیدی فرش دستباف در استان شناسایی و مجوز صادر شده است اضافه کرد: از ابتدای امسال مجموعا برای 17 کارگاه تولیدی مجوز صادر شده که به موجب آن زمینه اشتغال بیش از 420 نفر فراهم شده است، همچنین بیش از 85 نفر از قالیبافان استان جهت استفاده از بیمه تامین اجتماعی معرفی شده اند.

انصاری اضافه کرد: در المپیاد فرش 1402 سه نفر هنرجوی فرش استان حائز جایگاه برتر شدند و یک نفر موفق به اخذ رتبه اول کشور گردید، معرفی 5 کارگاه قالیبافی جهت شرکت در نمایشگاههای بین المللی داخلی، صدور 350گواهی پایان دوره دانش آموختگان دو هنرستان کارو دانش استان، جذب تسهیلات 240 میلیارد ریالی برای 3 کارگاه تولید فرش دستباف از محل اعتبارات صندوق کارآفرین، معرفی و جایگزین 85 نفر از قالیبافان حائز شرایط جهت بیمه تامین اجتماعی و هماهنگی جهت تشکیل اتحادیه فرش دستباف اشاره کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان گفت: در سال جاری تفاهم نامه ای با اداره کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و مرکز ساماندهی جهت همکاری و ارائه خدمات و صنعت در مرکز سازماندهی منعقد شد، همچنین با برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی افراد تحت پوشش جهت شرکت در نمایشگاه معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا