مدیریت شهری

تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۳ شهرداری کرج

تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۳ شهرداری کرج

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: به اتفاق آراء حاضرین تعرفه عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۳ شهرداری کرج به تصویب رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج ؛ عمار ایزدیار در یکصدو پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به بررسی لایحه شهرداری در خصوص تعرفه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات سال 1403 شهرداری کرج اشاره کرد و اظهارداشت: در اجرای ماده 2 قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری های کشور و دستور العمل اجرائی ابلاغی وزیر محترم کشور دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات و ارزش افزوده و درآمدی شهرداری کرج (مرکز، مناطق و سازمان ها) به شورا ارسال شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: در یکصد و پنجاه و هشمتمین کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج لایحه عوارض خدمات مطرح و اصلاحات انجام و به تصویب رسید.

ایزدیار بیان کرد: همچنین لایحه شهرداری در خصوص تعرفه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات سال 1403 شهرداری کرج به همراه اصلاحات صورت گرفته در جلسه رسمی نیز پس از بحث و بررسی به شهرداری کرج اجازه داده شد تا از ابتدای سال 1403 برابر لایحه تعرفه پیشنهادی نسبت به اخذ عوارض و بهای خدمات و ارزش افزوده و درآمدی اقدام نماید، تعرفه عوارض و بهای خدمات برای کلیه موارد در شهرداری و سازمان های وابسته حدود ۴۴ درصد افزایش دارد.

ایزدیار خاطرنشان کرد: ارزش معاملات موضوع ماده ۶۴قانون مالیات های مستقیم با ضریب ۱۴ درصد بر اساس دستورالعمل اجرایی عناوین و بهای خدمات موضوع تبصره یک ماده ۲ قانون درآمدهای پایدار تعیین شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج افزود: برای آن دسته از متقاضیان پروانه ساختمانی که بر اساس نظریه کمیسیون ماده ۵ از سطح اشغال ۶۰درصد به ۸۰ درصد اضافه خواهد شد تعرفه ای بالاتر از عوارض صدور پروانه و کمتر از جریمه کمیسیون ماده صد مربوط به همان محدوده در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض بهای خدمات و منابع درآمدی سال ۱۴۰۳ سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی با قید اینکه دوره های آموزشی ، صنایع دستی ، کشاورزی، صنایع دستی کامپیوتر ویژه زنان سرپرست خانوار، زنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از سهم پرداخت شهرداری صرفاً سهم مربی پرداخت شود که به اتفاق آرا موافقت شد .

ایزدیار یادآور شد:همچنین کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض بهای خدمات مراکز رفاهی،تفریحی و اقامتی با تبصره اینکه پرسنل خانم سرپرست خانواده و کلیه کارکنانی که دارای ۳فرزند و بیشتر می باشند از اماکن رفاهی و اقامتی نشتارود و مشهد در صورت نوبت، یکبار در سال به صورت رایگان استفاده نمایند به تصویب اعضا رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا