فناوریکسب و کار

تشکیل شبکه محققان شیلات در یاری به کارآفرینان و نوآوران حوزه شیلات و آبزیان کشور

تشکیل شبکه محققان شیلات در یاری به کارآفرینان و نوآوران حوزه شیلات و آبزیان کشور

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز گفت: با برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و نوآوری حوزه شیلات، شبکه محققان، کارآفرینان و نوآوران این حوزه در کشور تشکیل شد.

سید داوود میررحیمی در حاشیه آیین پایانی هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد با تشکیل این شبکه زمینه تعامل علمی و فناوری بین ایده پردازان و فناوران ایجاد شود تا خروجی آن تجاری سازی ایده ها ، یافته ها و اشتغال مولد در کشور باشد.

وی با بیان اینکه از این طریق شرکت های دانش بنیان می توانند کالاهای خود را به خوبی در بازار عرضه کنند، افزود: در سال های اخیر ۲ رویداد دیگر کارآفرینی و فناوری های نوین در حوزه های گیاهان دارویی و زنبور عسل توسط مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد که منجر به تشکیل شبکه های مرتبط با این رویدادها شده و همچنان این شبکه ها فعال هستند.

میررحیمی ، تشکیل این شبکه ها را در ادامه کار کنگره ها و رویدادها به منظور نشان دادن تاثیرگذاری آن ها دانست و اظهار کرد: در نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری های نوین شیلاتی ۲۰ ایده ارایه شد که از میان آن ها چهار ایده به عنوان برتر انتخاب شدند که آماده ورود سرمایه گذار و معرفی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند تا پس از آن کالاهای آن ها به بازار عرضه شود.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در خصوص تاثیرگذاری رویدادهای علمی در حوزه کشاورزی گفت: دانش بنیان شدن بخش کشاورزی با برگزاری این رویدادها تسریع می شود و حمایت شرکت های دانش بنیان از استارتاپ ها و هسته های فناور هدف اصلی این رویدادها است.

وی افزود: ما در حد توان خود تلاش می کنیم که افراد صاحب ایده را شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی کنیم تا زمینه تجاری سازی ایده ها فراهم شود.

وی هدف از برگزاری این کنگره ها را ارایه مقالات ناشی از یافته های تحقیقاتی عنوان کرد و افزود:‌ این کنگره از این لحاظ توانست آخرین یافته های تحقیقاتی در حوزه شیلات و آبزیان در داخل و خارج کشور را به منصه ظهور برساند و مورد توجه بهره برداران بخش کشاورزی و شیلات و آبزیان قرار بگیرد.

هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان که از روز یکشنبه سوم دیماه در البرز آغاز شده و تا پنجم ماه جاری ادامه داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا