سلامت

 هدف دولت مردمی توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق کم برخوردار استان البرز

وزیر بهداشت :

 هدف دولت مردمی توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق کم برخوردار استان البرز

دکتر عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) محمد شهر استان البرز که در شب پنجشنبه ، ۱۶ آذرماه انجام شد ،  گفت : خوشبختانه کلینیک تخصصی خوبی توسط خیر محترم در این مرکز ساخته شده که امیدواریم تا یک ماه آینده افتتاح شود.

وی ادامه داد: این کلینیک توسط بنیاد خیریه پورکاشانی با اعتبار ۲۳میلیارد تومان  به متراژ  ۳۵۰۰ متر مربع ساخته شده است .

وزیر بهداشت افزود:تجهیزات هنوز کامل نشده است و انتظار می رود تا یک ماه آینده نصب و راه اندازی تجهیزات نیز کامل شود .

دکتر عین الهی با اشاره به این که مردم این منطقه از اقشار کم درآمد جامعه هستند تصریح کرد: نیاز است خدمات درمانی دولتی در این منطقه  توسعه یابد

وی افزود: از بخش های اورژانس ، ای سی یو این بیمارستان بازدید شد که خوشبختانه مجهز بود و پرسنل بسیار خوب و حرفه ای هم در این مرکز مشغول به فعالیت بودند .

وزیر بهداشت افزود :  این بیمارستان با ۲۰۵ تخت و  با ضریب اشغال تخت ۸۷ درصدی ، ۳ اتاق عمل دارد که بیشتر اعمال ارتوپدی و دیگر جراحی ها انجام می شود و تعداد اعمال جراحی قابل قبول بود.

دکتر عین اللهی خاطر نشان کرد: تمامی افراد پنج  دهک پایین جامعه با کد ملی  بیمه شده اند به ویژه بیماران تصادفی که  اصلا نباید هزینه ای از آن ها دریافت شود .

وزیر بهداشت یکی از اهداف دولت مردمی را توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق کم خوردار استان البرز دانست.

وی خاطر نشان کرد :  بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید حاج قاسمی سلیمانی در فردیس توسط رییس جمهور بعد از ۱۲ سال  انتظار در روز جمعه ، ۱۷ آذر افتتاح می شود و مردم شریف شهرستان فردیس از این نعمت خوشبختانه بهره‌مند شدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم  این بیمارستان با پیشرفت ۵۴ درصد به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری رسید.

دکتر عین اللهی از دو خوابگاه دانشجویی پسران  (دارا) و دختران (سارا) و دیدار صمیمانه با دانشجویان در شامگاه پنجشنبه ، ۱۶ آذرماه ، در دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهور و هیات دولت بازدید کردند.

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت پس از شنیدن صحبت ها و دغدغه های دانشجویان گفت : دانشجو برای رشد و شکوفایی علمی ، فرهنگی ، اجتماعی نیاز به بستر سازی و امکانات مناسب دارد ، خوشبختانه شرایط خیلی تغییر کرده است به طوری که زمان دانشجویی خودم را با الان مقایسه می کنم اصلا از هیچ جنبه ای قابل مقایسه نیست و شرایط واقعا رشد داشته است به طوری که قبل از انقلاب کمبود پزشک در کشور بود و اکثر پزشکان ، از کشور خارج ، هند و ..‌. بودند

وی ادامه داد: پیشرفت و رشد علوم پزشکی واقعا سریع شده و دانشجویان باید با این سرعت خود را منطبق کنند و دنبال دانش باشد و یاد گرفته باشد چگونه دانش را بدست بیاورند .

وزیر بهداشت افزود : کشور از شما انتظار زیادی دارد حوزه سلامت در آینده به شما بستگی دارد در حال حاضر ۹۰درصد داروها در داخل کشور تولید می شود . ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی در کشور تولید می شود.

وزیر بهداشت افزود: اعتبارات خوبی در این دور از سفرهای استانی به دانشگاه علوم پزشکی البرز برای ساخت خوابگاه ، بیمارستان و دیگر امکانات تخصیص داده شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا