اقتصادی

صدور سند یک هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام

پس از 32 سال صورت گرفت:

صدور سند یک هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اعلام کرد: پس از 32 سال پیگیری مستمر، سند مالکیت یک هزار و 200 هکتار از اراضی این منطقه به نام دولت و به نمایندگی شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات پیام صادر شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مهندس اکبر قنبرپور افزود: اراضی این فرودگاه با اعمال ماده 9 لایحه قانونی نحوه تملک و خرید اراضی و املاک برای اجرای طرح های دولتی و نظامی در سال 1370 با طی فرآیند قانونی در تصرف وزارت پست و تلگراف قرار گرفت.
وی اضافه کرد: از ابتدای در تصرف قرار گرفتن این اراضی، مکاتبات، مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای انتقال اسناد ثبتی پلاک‌های دولتی واقع در محدوده فرودگاه انجام شد که البته بخش زیادی از آن تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.
قنبرپور تصریح کرد: برهمین اساس، انتقال سند یک هزار و 200 هکتار از پلاک 4 فرعی از 310 اصلی حلقه دره در سال 1391 در کمیسیون مستند تصویب و گواهی بند(د) از اداره کل اموال دولتی صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: پلاک 4 فرعی از 310 اصلی حلقه دره مجموعا به مساحت 2 هزار و 88 هکتار بود که اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، کل پلاک را برای تضمین تسهیلات مسکن مهر ماهدشت و شهرک ابریشم در رهن بانک مسکن پیش از این قرار داده بود که انتقال یک هزار و 200 هکتار از این پلاک نیازمند تفکیک و فک رهن کل پلاک بود که حدود سه سال زمان برای فک رهن آن زمان صرف شد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته پس از 32 سال، سند یک سوم از مساحت سه هزار و 600 هکتار منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از سازمان ملی زمین و مسکن و با مساعدت ادارات کل راه و شهرسازی، بازرسی و ثبت و اسناد استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ به نام دولت به نمایندگی شرکت خدمات هوایی پست ومخابرات پیام صادر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا