اجتماعی

پیوست آبخیزداری در اجرای طرح های احداثی کلانشهر کرج مورد توجه قرار بگیرد

پیوست آبخیزداری در اجرای طرح های احداثی کلانشهر کرج مورد توجه قرار بگیرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: با توجه به مقبولیت عمومی و جایگاه ارزنده آبخیزداری در بین مردم و مسئولین، در مطالعه طرح های جدید همه جانبه نگری و نگرش سیستمی بیشتر مد نظر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، دکتر یحیی رمضانی که در راس هیاتی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج طرح های آبخیزداری شهرستان را بصورت میدانی مورد بازدید قرار داد گفت: آبخیزداری یک کلید واژه مهم و پیشگیرانه در امر مدیریت بحران است.

وی تاکید کرد: آبخیزداری از یک سو موجب حفظ منابع آبی و خاکی می شود و از سوی دیگر سدی مستحکم در برابر سیلاب می سازد و از بحران هاجلوگیری می کند.

معاون استاندار در ادامه این بازدید تاکید کرد: با توجه به وسعت جغرافیایی شهرستان کرج بعنوان مرکزیت استان البرز از محل اعتبارات استانی و مدیریت بحران باید اعتبارات بیشتری مصوب و تخصیص یابد.

فرماندار کرج در ادامه ضمن بازدید از حوزه آبخیز دره وسیه گفت: براساس مصوبه های قانونی از جمله مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و نیز نظام نامه سیلاب بمنظور تقويت همكاري و انسجام بين دستگاه هاي مختلف استان باید رويكرد مديريت جامع حوزه هاي آبخيز را شاهد باشیم.

وی افزود: در اجراي كل عمليات مديريت و بهره برداري از حوزه هاي آبخيز تقويت مشاركت خيرين و سایر دستگاه ها ضروری است.

فرماندار کرج گفت: با توجه به مقبولیت عمومی و جایگاه ارزنده آبخیزداری در بین مردم و مسئولین، در مطالعه طرح های جدید همه جانبه نگری و نگرش سیستمی بیشتر مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است اخیرا تعداد ۳ دستگاه بند سنگ و ملاتی سنواتی و احداثی جدید و ۲ دستگاه بند گابیونی به مجموعه سازه های آبخیزداری شهرستان کرج اضافه شده است.

حوزه آبخيز دره وسيه در محدوده مختصات عرض شمالي شهرستان کرج واقع شده است . وسعت این حوزه آبخيز ۲۵۵٨ هكتـــار مي باشد.

در جریان بازدید فرماندار کرج رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان، معاون آبخیزداری و رئیس اداره آبخیزداری اداره کل و رییس اداره برنامه ریزی فرمانداری کرج نیز ایشان را همراهی نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا