اقتصادیسیاسی

روستاهای کرج باید هاب اقتصادی منطقه تبدیل شوند

روستاهای کرج باید هاب اقتصادی منطقه تبدیل شوند

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اینکه ظرفیت های گردشگری روستایی زمینه ساز توسعه اقتصادی در منطقه خواهد بود گفت: ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای کرج علاوه بر اینکه می تواند جایگزینی برای ایجاد هتل ها باشد، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار در روستاها را فراهم می نماید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، دکتر یحیی رمضانی با بیان این مطلب اظهار داشت: روستاهای کلانشهر کرج از این ظرفیت برخوردار هستند که به فراخوار تولیدات خودکفایی شده خود به هاب اقتصادی تبدیل شوند .
وی تصریح کرد: باید پتانسیل های مختلف روستاها را احصاء و شناسایی کنیم و با ارائه تسهیلات و تسهیل قانون برای اجرای طرح های توسعه ای زمینه ساز تحولات اقتصادی در روستاها شویم.

وی در ادامه با عنوان اینکه بسیاری روستاها به عنوان روستاهای توسعه محور هستند، افزود: طرح تحول اقتصادی و کشاورزی بر محوریت روستاها پایه گذاری شود تا هر روستا به عنوان هاب اقتصادی محصول خاص معرفی شوند.

فرماندار کرج همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاداقامتگاه های بوم گردی در روستاها گفت: جای اقامتگاه های بوم گردی در مناطق روستایی کرج خالی است این مناطق به واسطه برخورداری از محیط طبیعی در تمامی فصول گردشگر پذیر هستند و نقش ویژه ای در اقتصاد جوامع محلی ایفا می کنند.

وی افزود: در محور کرج – کندوان و بخش آسارا نیز مناطق روستایی گردشگر پذیر با زمینه ایجاد اقامتگاه های بوم گردی وجود دارند که موجب توسعه اقتصادی و پویایی منطقه خواهند بود.

معاون استاندار بیان کرد: در روستاهای شاخص بخش مرکزی کرج نیز که مستعد اجرای طرح های بوم گردی هستند باید زمینه اجرای طرح های گردشگری فراهم شود.

رمضانی گفت: روستاییان می توانند کسب‌وکار کوچک گردشگری خود را با مالکیت بومی و مدیریت خانوادگی عهده دار شوند و به توسعه پایدار گردشگری کمک کنند.

وی افزود: صنعت گردشگری در کلانشهر کرج باید رونق بگیرد و از تمامی طرح هایی که به توسعه پایدار مناطق روستایی کمک کند حمایت می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا