اقتصادی

تمرکز بر توسعه صادرات البرز با هدف اشتغال‌زایی و ارزآوری برای استان

تمرکز بر توسعه صادرات البرز با هدف اشتغال‌زایی و ارزآوری برای استان

استاندار البرز ضمن تاکید بر تلاش مضاعف به منظور رشد صادرات محصولات و توانمندی‌های ویژه البرز گفت: در این راستا فعالیت‌های مرتبط به این حوزه را با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبدالهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از توانمندی‌های تولیدی و صنعتی کشور در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در اتاق بازرگانی البرز، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان حضور چشم‌گیری در این دوره از رویداد مذکور داشته‌اند.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مختلف استان که در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده‌اند، افزود: محور این گفت‌وگو به بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی استان و دریافت نقطه نظرات آنها اختصاص یافت.

استاندار البرز بیان کرد: البرز قطب تولید صنایع‌غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و دیگر پتانسیل‌های صنعتی است و به تبع فعالان حوزه تولید و صنعت این استان می‌توانند نقش مهمی در صادرات کشور ایفا کنند.

وی عنوان کرد: رویدادی که در آن شرکت کرده‌ایم به نام نمایشگاه واردات چین مطرح است و می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار تولیدکنندگان ایرانی از جمله البرز قرار دهد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه البرز می‌تواند در حوزه ارزآوری برای کشور بسیار موثر باشد، افزود: باید موضوعات بخش خصوصی استان حل‌و‌فصل شده و حمایت‌های بیشتری دریافت کنند.

وی تاکید کرد: باید تلاش بیشتری برای صادرات محصولات و توانمندی‌های ویژه البرز داشته باشیم تا در سایه آن به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای استان و به تبع کشور دست یابیم و بدین منظور از فعالیت‌های مرتبط به این حوزه را با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کنیم.

استاندار البرز گفت: با توجه به اهمیت سفر هیات اقتصادی البرز به شانگهای و از سویی دغدغه‌هایی که از سوی فعالان بخش خصوصی استان در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین مطرح شد، به یقین در جلسات آتی کارگروه احصاء و بررسی موانع صادراتی البرز اقدامات موثرتری برای بهبود این فعالیت‌ها و کمک به صنایع تولیدی و صنعتی البرز خواهیم داشت تا در سایه آن به رشد اقتصادی استان کمک شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا