گردشگری

افتتاح 4 طرح گردشگری با اشتغالزایی 50 نفر در ساوجبلاغ

به مناسبت هفته گردشگری در البرز:

افتتاح 4 طرح گردشگری با اشتغالزایی 50 نفر در ساوجبلاغ

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: پروژه ‌های گردشگری شهرستان ساوجبلاغ را شامل یک بومگردی و مجموعه گردشگری تندرستی حمام سنتی در روستای ولیان، سفره‌خانه و مجموعه پذیرایی سنتی در روستای کردان و یک کارگاه صنایع‌دستی در شهر جدید مهستان با اشتغالزایی 50 نفر افتتاح شد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز رحیم خاکی روز شنبه 8 مهر 1402، افزود: سفره خانه سنتی روستای کردان با 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 30 نفر اشتغالزایی از مجموعه های خوبی است که با هدف خدمات رسانی و جذب گردشگران از طیف ها و سلیقه های مختلف ایجاد شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: همچنین مجموعه تندرستی حمام سنتی روستای ولیان با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان و اشتغالزایی 10 نفر در نزدیکی مجموعه بومگردی همین روستا که با سرمایه گذاری 600 میلیون و اشتغالزایی 5 نفر ایجاد شده، ساخته شده اند.
خاکی افتتاح یک کارگاه صنایع دستی چوبی با هدف اشتغالزایی و آموزش محلی در سهر جدید هشتگرد را از دیگر طرح های افتتاح شده در شهرستان ساوجبلاغ در هفته گردشگری دانست که به مهارت افزایی و اشتغال محلی منطقه کمک می‌کند.
او سیاست‌گذاری های گردشگری استان را مطابق با شعار جهانی گردشگری و سرمایه گذاری سبز عنوان کرد و گفت: توسعه گردشگری روستایی و اشتغالزایی محلی با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها از مهمترین اهداف طرح های گردشگری در شهرستان هاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا