انتظامی

توصیه های ایمنی پلیس البرز برای مسافران در روزهای پایانی تابستان

توصیه های ایمنی پلیس البرز برای مسافران در روزهای پایانی تابستان

فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به دور پایانی سفرهای تابستانی و پرحجم شدن تردد در جاده ها، رانندگان برای حفظ جان خود و سرنشینان، قوانین و مقررات رانندگی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حمید هداوند” با بیان اینکه پلیس در روزهای پایانی تابستان تمام تلاش خود را به کارگرفته تا شهروندان در این ایام با سلامتی مسافرت کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی در این ایام خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، توصیه ما به رانندگان عزیز این است که پس از هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کرده و مجددا به مسیر خود ادامه دهند.
وی با اشاره به نقش عجله و شتاب در بروز سوانح رانندگی، افزود: مسافران عزیز باید توجه داشته باشند که تفاوت زمان رسیدن به مقصد در رانندگی با عجله و رانندگی همراه با صبر و حوصله تنها دقایقی کوتاه است.
فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: سرنشینان تمرکز راننده را با مشغول کردن وی به موارد دیگر از بین نبرند زیرا که توجه کامل به رانندگی از مهمترین اصول رانندگی ایمن است.
این مقام ارشد انتظامی افزود: استفاده کلیه سرنشینان از کمربند ایمنی در طول سفر ضروری بوده زیرا که در تصادفات کمربند ایمنی توانسته جان هزاران نفر را نجات داده و از طرفی کودکان نیز در صندلی مخصوص خود قرار داده شوند و از گذاشتن آنان در ردیف جلو و یا در آغوش گرفتن و یا بستنن با کمربند ایمنی خود اجتناب شود.
وی به مسافران توصیه کرد: با توجه به حجم بالای خودروهای ورودی به محورهای مواصلاتی استان البرز، از مسافران درخواست داریم تا با مدیریت زمان سفر، در تامین نظم و امنیت ترافیکی یاریگر همکاران بنده در پلیس راه باشند.
سردار هداوند گفت: کارکنان پلیس راه استان البرز به صورت شبانه روزی در جاده ها حضور داشته و علاوه بر نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان ، خدمات لازم را به هموطنان ارائه خواهند کرد.
این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های البرز به ویژه در مناطق کوهستانی بپرهیزند، زیرا این اقدام به بار ترافیکی موجود می افزاید.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا