انتظامی

دستگیری ۱۸۸ سارق با ۶۰۰ فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی پلیس البرز

پلیس البرز:

دستگیری ۱۸۸ سارق با ۶۰۰ فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی پلیس البرز

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی 48 ساعت گذشته در سطح شهرستان‌های البرز خبر داد و گفت: در این طرح 188 سارق دستگیر و تاکنون بیش از ۶۰۰ فقره سرقت کشف شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حمید هداوند” روز چهارشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه کشفیات استان البرز اظهار کرد: این طرح با حضور پلیس های تخصصی ، درهمه شهرستان های استان البرز اجرا شده است .
وی افزود: دراجرای این طرح درمجموع یک هزارو ۴۱ متهم در قالب سارق، مالخر، اوباش، خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدرو همچنین معتاد متجاهر دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: این تعداد شامل ۱۸۸ سارق ، ۱۷مالخر، ۱۳ اوباش و ۸۲۳ توزیع کننده و معتاد متجاهر بوده است.
سردار هداوند دستگیری 2 باند سارقان تحت عنوان مامور و سرقت مسلحانه را از بخش های برجسته اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: از سارقان مامورنما بیش از 150 تلفن همراه سرقتی و 200 فقره سرقت در 4 استان کشف و همچنین سارقان مسلحی که 4 سرقت مسلحانه انجام داده و به سمت پلیس نیز شلیک کرده بودند، در اجرای این طرح دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در این طرح ۴۷ باند سرقت متلاشی شده است، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموالی که طی این طرح کشف شده را بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
فرمانده انتظامی البرز یادآورشد: ازمتهمان ۳۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری، تعداد قابل توجهی سلاح سرد، ۴۵ دستگاه خودرو و موتور سیکلت سرقتی، ۲۵۰ گوشی تلفن همراه، ۴۰۰ قطعه لوازم منزل و ۳۰۰ قطعه لوازم خودرو کشف شده است.
وی گفت: همچنین ۶۴ کیلوگرم شیشه، ۲۵۵ کیلوگرم تریاک و ۳۰کیلوگرم حشیش از متهمان کشف و ۳۳۰ خودرو و ۱۴۰ موتور سیکلت پلاک مخدوش طی این مدت توقیف شد.
سردار هداوند افزود: دراجرای این طرح همچنین ۱۰ دستگاه خودرو گران قیمت قاچاق به ارزش یک هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال کشف شد.
ارشدترین مقام انتظامی استان البرز در پایان اضافه کرد: با تلاش پلیس استان البرز و اجرای طرح های امنیت اجتماعی دراین استان در سال جاری بیش از ۱۰ درصد جرم سرقت کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا