اجتماعی

رکورد حفر چاه دراستان البرز شکسته شد

طی هفت ماه گذشته

رکورد حفر چاه دراستان البرز شکسته شد

طی دوفصل زمستان 1401 وبهار 1402 تیر و مرداد ماه امسال 91 حلقه چاه آب آشامیدنی حفر وتجهیز ، کف شکنی ، احیاء ومهندسی مجدد شده و درشهرها وروستاهای البرز به مدار بهره برداری وارد شده است وبه این ترتیب رکورد تامین آب از منابع زیرزمینی شکسته شد.
مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر بیان داشت: حدود 70 درصد از منابع تامین آب ونیاز مصرفی استان البرز را سفره های زیرزمینی تشکیل می دهد. بهمین دلیل برای رفع نیازهای آبی استانی با رشد بالای مهاجرپذیری وافزایش شدید نرخ جمعیت از یکسو وکاهش آبدهی چاهها از سوی دیگر (کاهشی معادل 930 لیتر برثانیه از تیر تا اسفند1401 )، بایستی منابع جدید آب (چاهها) به مجموعه منابع مورد استفاده اضافه شود.برهمین اساس طی 7 ماه گذشته درمجموع 91 حلقه چاه وارد مداربهره برداری شد که این میزان درطول تمام سالهای گذشته یک رکورد محسوب می شود .
وی اضافه کرد: درحالیکه از سال 1393 تا آذرماه 1401 سالانه بین 12 تا 20 حلقه چاه جدید حفر وتجهیز شده ، این رقم طی هفت ماه اخیر بالغ بر 36 حلقه چاه بوده است. همچنین طی سالهای ذکر شده تعدادچاههای حاصل کف شکنی، احیاء ومهندسی مجدد سالانه بین 7 تا 15 حلقه بوده در حالیکه در هفت ماه گذشته این عدد 55 حلقه چاه بوده است که تفاوت چشمگیری را نشان می دهد.
مدیرعامل آبفای البرز هزینه انجام شده برای آماده سازی و وارد مدار شدن این چاهها را 340 میلیارد تومان ذکر کرد وافزود: مجموع آب تولیدی این 91حلقه چاه بالغ بر 970 لیتر برثانیه بوده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا