انتظامی

انهدام باند بزرگ فیشینگ در البرز

انهدام باند بزرگ فیشینگ در البرز

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ فيشينگ حرفه اي با کلاهبرداری 10 میلیاردی از 212 نفر از شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حمید هداوند” با اعلام این خبر گفت: با عنايت به فراگير شدن حوزه فيشينگ و بدافزارهاي متداول و در پی ارجاع پرونده های متعدد به پلیس فتا استان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب کاربران اینترنتی، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم پليس فتا استان قرار گرفت .
وی افزود: در بررسی های مقدماتی ماموران مشخص شد که متهمان با ارسال پیامک های ابلاغیه ثنا و ثبت نام سهام عدالت حاوی لینک های آلوده کاربران را به درگاه فیشینگ انتقال و با سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن ها می کنند.
وی افزود: در ادامه پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی2 نفر از متهمان این پرونده شناسایی شدند و از آنجایی که محل مخفيگاه متهمان در استان آذربايجان غربي بود، با اخذ نيابت قضائي اکيپي از ماموران پليس فتا به محل مورد نظر اعزام ودر عملیاتی غافلگيرانه متهمان را به همراه تجهیرات مربوطه دستگیر کردند.
سردار هداوند در ادامه بیان داشت: در بررسی های تکمیلی متهم دیگر این پرونده شناسایی و با شگرد های پلیسی به حوزه استحفاظي استان البرز هدايت و دستگير شد.
این مقام ارشد انتظامی افزود: متهمان این باند بزرگ فشینگ، ابتدا منکر جرایم انجام شده بودند، ولي با دیدن مستندات و ادله موجود در پرونده، به ناچار لب به اعتراف گشودند و به جرم ارتکابي خود معترف و اعلام داشتند با ارسال پيامک هایی با لينک جعلي ابلاغيه ثنا و سهام عدالت طعمه های خود را به صفحه فيشينگ هدايت و بلافاصله اقدام به رمز گيري و برداشت حساب می کردند.
فرمانده انتظامی استان البرزاعلام کرد: از 3 متهم دستگیر شده این باند، 6 دستگاه گوشی، یک دستگاه لپ تاپ، 6 هزار و 402 کارت بانکی متعلق به شهروندان کشف و تاکنون 212 نفر از شکات از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسايي شده ا ند.
وی گفت: ارزش ريالي مبلغ کلاهبرداري بيش از10 ميليارد ريال بوده و همچنان برای شناسایی شکات دیگر احتمالی پرونده در جریان است.
سردار هداوند در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان با جدی گرفتن هشدار های پلیسی و هوشیاری می توانند از تکرار این گونه جرایم پیشگیری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا