اقتصادی

برنامه ملی بررسی کمباین های برداشت گندم کشور برگزار می شود

برنامه ملی بررسی کمباین های برداشت گندم کشور برگزار می شود

 

مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان همدان برنامه ملی بررسی کمباین های برداشت گندم کشور با حضور تولید کنندگان و وارد کنندگان کمباین در کشور با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار می کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاوری DA1news، به نقل از مدیر روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، این برنامه به همت مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان همدان برگزار خواهد شد.

یداالله دالوند گفت: با درنظر گرفتن این موضوع که ضایعات غلات برداشتی توسط کمباین ها، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رقم بزرگی است که کاهش آن با دستگاه‌های مکانیزه و تنظیم کمباین‌ها و کالیبرزه آنها در مزارع قابل کنترل است.

وی در خصوص ضایعات برداشت گندم توسط کمباین های موجود افزود: طبق مطالعات انجام شده دور ریز و ضایعات گندم حدود ۸۰۰ هزار تن برآورد شده است که خسارت بزرگی هم برای کشاورز و هم در سطح تولید به حساب می آید.

بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان،  این برنامه فردا یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان روبروی جورقان برگزار خواهد شد.

در این خصوص مرتضی ماجدی رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: از رسانه های ملی و استانی دعوت می شود که در این برنامه تحقیقی حضور به هم برسانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا