قضایی

اجرای 1368 نفر ساعت آموزش برای کاهش موارد نقض و نقص آرا در محاکم حقوقی استان البرز

اجرای 1368 نفر ساعت آموزش برای کاهش موارد نقض و نقص آرا در محاکم حقوقی استان البرز

 

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز گفت که برای اولین بار در کشور به منظور کاهش موارد نقض و نقص آرا، 1368 نفر ساعت آموزش به دادرسان دادگاه های حقوقی استان که اخیرا منصوب شدند ارائه شده است.

جعفر داراب خانی دبیر شورای هماهنگی، پیگیری و اجرای دستورات و مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز با اشاره به اجرای «طرح کارآمد» در دادگستری کل استان البرز گفت: یکی از محورهای مهم مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز در سال جاری رفع اطاله دادرسی بود که تدابیر مختلفی در قالب شورای هماهنگی، پیگیری و اجرای دستورات و مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز تدوین و اجرایی شده است.
وی افزود: با توجه به نتایج بازرسی‌های آموزشی، نظارتی و مدیریتی توسط کارشناسان معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز این ضرورت احساس شد که ساز و کاری در خصوص مهمترین دلایل نقص و همچنین نقض آرا در استان تدوین شود.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان البرز به اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و افزود: بدین منظور بحث احصاء و کاهش خطاهای پر تکرار منجر به نقص و نقض آرا با همکاری معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی، روسای واحدهای قضایی و قضات دادگاه تجدیدنظر و قضات با سابقه استان اجرایی شد.
داراب خانی متذکر شد: بدین منظور برای اولین بار در کشور «طرح کارآمد» اجرایی شد که عنوان این طرح از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار سال جاری رئیس و مسئولان قوه قضائیه با ایشان استخراج شد که معظم له بر ضرورت پرورش نیروهای متخصص و کارآمد تاکید کردند.
دبیر شورای هماهنگی، پیگیری و اجرای دستورات و مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی های انجام شده یکی از موارد پرتکرار نقض و نقص در آرا با موضوعات حقوقی بود تصریح کرد: برای رفع این مشکل 16 نفر از بازپرسان و دادیاران شاغل در دادسراهای استان به عنوان دادرس محاکم حقوقی پیشنهاد شدند که در کمیسیون نقل و انتقال به تصویب رسید؛ در راستای ارتقاء عملکرد این دادرسان و اثربخشی اقدامات آنها، با توجه به احصاء خطاهای پر تکرار، دوره کارگاهی در قالب «طرح کارآمد» به ابتکار معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و با هماهنگی و نظارت معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، برای اولین بار در کشور با تدریس قضات با تجربه دادگاه‌های تجدیدنظر و با تجربه استان برگزار شد که تاکنون مشتمل بر 1368 نفر ساعت شده است.
وی اضافه کرد: برنامه اجرا شده یکی از محورهای «طرح کارآمد» است که بر این اساس آموزش های تخصصی برای همه قضات و کارکنان اداری استان در طول سال ارائه خواهد شد تا منویات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه و تربیت نیروی کارآمد و متخصص محقق شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا