اجتماعی

نخستین جلسه پیش تولید مستند پرچم‌دار در کرج تشکیل شد

نخستین جلسه پیش تولید مستند پرچم‌دار در کرج تشکیل شد

نخستین جلسه پیش تولید مستند پرچم‌دار با حضور نمایندگان تعدادی از ارگان‌های استان البرز تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، نخستین جلسه بررسی چگونگی تولید مستند پرچم‌دار به ریاست سرهنگ دوم حمید عظیمی جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد.

این جلسه امروز با حضور پویا پارسا معاون هنری، سینمایی و روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، سرهنگ حسین بشیری رییس امور فرهنگی هنری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز، مجتبی کوچک زاده دستیار ویژه ریاست حوزه هنری استان البرز، محمدعلی عالیانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، محمدرضا عباسی رییس اداره فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و فخرالدین صفارنیا عضو کمیسیون هنری بنیاد شهید امور ایثارگران استان البرز و سامان پارسامنش نویسنده مستند پرچم‌دار برگزار شد.

در این جلسه در ابتدا نویسنده این مستند به تشریح ابعاد نگارشی و فنی این پروژه که قرار است با تمرکز بر زندگی شهیدان مهدی شرع پسند و بهنام محمدی ساخته شود پرداختند.

در این نشست پویا پارسا معاون هنری، سینمایی و روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در سخنانی، با اشاره به لزوم توجه به سینمای کوتاه و مستند گفت : ما تصمیم گرفتیم در حوزه فیلم کوتاه و مستند اقدام کنیم البته قصد داریم در ادامه به فیلم‌های سینمایی و سریال هم ورود کنیم. امروز برای حمایت از تولید فیلم کوتاه فاخر باید از ابتدا در کنار فیلمساز بود و در ادامه در حوزه پخش و حضور در جشنواره‌های مختلف او را کمک کرد تا بخشی از هزینه فیلم‌سازی بازگردد. تلاش ما در این پروژه تمرکززدایی است و می‌خواهیم به این سمت برویم که از همه ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

در ادامه این نشست مجتبی کوچک‌زاده نماینده حوزه هنری استان البرز تولید اثر درباره شهید شرع پسند را یکی از دغدغه‌های حوزه هنری استان البرز برشمرد و ابراز داشت: حوزه هنری استان البرز پس از بررسی و ارزیابی از تولید محتوا درباره شهدای استان البرز به ویژه آثاری که به زندگی شهید شرع پسند به عنوان یکی از شهدای شاخص استان البرز بپردازد، حمایت خواهد کرد.

همچنین در این مراسم محمد علی عالیانی معاون فرهنگی بنیاد شهید استان البرز عنوان کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بخشی از بودجه خود را به ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس اختصاص دهند که امیدواریم این مسأله به افزایش تولید محتوا و آثار فاخر در این زمینه منجر شود.

در پایان این جلسه مقرر شد جلسه بعدی بررسی تولید مستند پرچم دار بیست و پنجم تیر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا