گردشگری

کارگاه یک روزه آموزش صادرات صنایع‌دستی در البرز برگزار می‌شود

کارگاه یک روزه آموزش صادرات صنایع‌دستی در البرز برگزار می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی توسعه صادرات صنایع‌دستی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، امور اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی استان البرز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز شهرزاد تیمورزاده روز شنبه 17 تیر 1402 اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کارگاه یک روزه روز دوشنبه 26 تیر، به صورت رایگان برای هنرمندان و تولید کنندگان صنایع‌دستی دارای مجوز از این اداره کل برگزار می‌شود.
معاون صنایع‌دستی البرز هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی با مفاهیم صادراتی و توانمندسازی آنها برای صادرات محصولاتشان به دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: البرز ظرفیت‌های بالایی در زمینه صنایع دستی دارد و هنرمندان برجسته دارای آثار فاخر با قابلیت صادراتی در استان فعالیت می‌کنند.
تیمورزاده با اشاره به نقش مهم صادرات در توسعه اقتصاد صنایع دستی گفت: دارا بودن صنایع دستی متنوع و کهن یکی از نقاط قوت کشور و استان البرز است که اقوام مختلف را در خود جای داده است. آموزش چگونگی صادرات و تسهیل در روند امور این عرصه علاوه بر اینکه به حفظ و پویایی رشته‌های صنایع دستی کمک می‌کند به رونق معیشت هنرمندان و چرخش چرخ اقتصاد صنایع دستی در استان می‌انجامد.
طبق آمار ارائه شده از گمرک، در سال گذشته حدود ۲ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان البرز انجام شده و ۲۱۴ هزار دلار صادرات چمدانی صورت گرفته که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا