مدیریت شهری

لزوم اختصاص فرهنگسرای تخصصی برای آموزش های فرهنگ شهروندی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

لزوم اختصاص فرهنگسرای تخصصی برای آموزش های فرهنگ شهروندی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، مدیریت شهری یکی از فرهنگسراها را به طور تخصصی برای آموزش های فرهنگ شهروندی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اختصاص دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، مریم قهرمانی صارم در یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهارداشت: عوامل آسیب های اجتماعی در جامعه و تاثیرات منفی آن بر کیفیت زندگی افراد جامعه،مدیریت شهری و سایر دستگاه های ذیربط را می طلبد به مداخله اجتماعی تا وضع موجود جامعه را اصلاح کند و مشکلات را کاهش دهد .
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: اساسا وظيفه ذاتي مجموعه فرهنگي شهرداري،ارتقا سطح كيفي فرهنگ شهروندي در تمامي حوزه هاست كه متاسفانه نه در اين دوره كه اساسا هرگز شاهد اقداماتي ملموس،هدفمند و اجراي درست و قاعده مند آن نبوده و نيستيم و كمتر در اين خصوص مسئولان دواير فرهنگي مورد مطالبه گري واقع ميشوند.
قهرمانی همکاری تمام نهادها و ارگان های مربوطه از جمله نیروی انتظامی،مدیریت شهری و آموزش و پرورش را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و اذعان کرد: نهادهای حمایتی با تقسیم کار مشخص می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشند .
عضو شورای اسلامی شهر کرج به جامعه بزرگ دانش آموزان در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: مدیریت شهری جذابیتی برای برنامه های فرهنگی قشر دانش آموز ایجاد نکرده لذا می طلبد تا با مشارکت مدنی و مخاطب شناسی طرح ها و برنامه های موضوعی و فرهنگی به اقشار جامعه بخصوص دانش آموزان تزریق شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: يك ظرفيت عظيمي وجود دارد به نام مدارس و دانش آموزان حاضر در آن چرا از اين ظرفيت تا كنون آنگونه كه شايسته است و ايجاد جذابيت و مخاطب سازي كند اقدامي در حوزه آموزشهاي شهروندي با چاشني افزايش مشاركت هاي مدني،آموزش پيشگيري از آسيب هاي مبتلابه اجتماعي انجام نشده است.
قهرمانی گفت: امروز فضاي مجازي جاي هر رسانه اي را براي دانش آموز در هر رده سني براي خانواده مادر و پدر پر كرده است و اين تهديد كه خوراكي بي قيد و شرط به مخاطب ميدهد به اعتقاد من يك تيغ دو لبه ست كه ميتواند هم زمينه ساز افزايش و ايجاد هر آسيبي به فرد و جامعه باشد و هم ميتواند كاربردي درمانگر و پيشگيرانه داشته باشد.
وی یادآور شد: اينكه به نحوي يك برنامه كاربردي و توليد محور اما با ظرفيت جذب و به قولي امروزي و جذاب در اين خصوص داشته باشيم موضوعي است كه با بهره گيري از تخصص و تجارب آقاي دكتر نجف نيا كه خودشان اهل تاليف و توليد هستند امروز بسيار ضروري ست ، اما اینکه این اقدام هم به صورت شماتیک انجام بگیرد اثر بخش نیست.
قهرمانی تصریح کرد: باید کاری که انجام میشود در درون آن یک روایت و قصه داشته باشد یک فرایند تعریف شده و قابلیت خروجی گرفتن میزان اثربخشی داشته باشد برای اینکار هر میزان هزینه شود به شرط ایجاد تغییر به شرط آموزش مستتر و جذب کننده واقعا یک سرمایه گذاری ست تا جامعه ای سالم تر فرزندانی با نشاط تر و معتقد تر داشته باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: برگزاري جشن هاي ملي و مذهبي با نگاهي فراتر از پر کردن اوقات فراغت، همه از جمله اقداماتي است که بر عهده متوليان مديريت شهري قرار داشته و اجراي صحيح آن مي تواند نقش موثري در کاهش جرم ايفاء نمايد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا