اجتماعی

روستاهای بخش کوهستانی و صعب العبور آساراتا 2 ماه آینده از نعمت گاز بهره مند می شوند

روستاهای بخش کوهستانی و صعب العبور آساراتا 2 ماه آینده از نعمت گاز بهره مند می شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: روند اتصال روستاهای بخش کوهستانی و صعب العبور آسارا واقع در حاشیه جاده کرج – چالوس تا 2 ماه آینده از نعمت انرژی پاک وارزان بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار ایران در البرز سیدرضا غفاریان در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون در 10 روستای این بخش علمک ها نصب شده و کمتر از یکماه دیگر آمادگی نصب کنتور را داریم و تا 2 ماه آینده تمام روستاهای این مسیر صاحب گاز خواهند شد.

وی با اشاره به شیشه ای بودن فضای مدیریت شرکت گاز البرز اظهار کرد: بنا بر آمار قبل از سال 1401حدود 45 درصد از روستاها و شهر آسارا گاز نداشتند که اجرای این پروژه به صورت جهادی دنبال شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ضمن ابراز قدر دانی از دستگاه های ذی ربط برای انتقال خطوط گاز رسانی در این منطقه خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون به صورت جهادی و با تخصیص یک هزار و 100 میلیارد تومان با به کارگیری 16 پیمانکار گازرسانی به مناطق کوهستانی البرز را با سرعت پیش برده ایم.

غفاریان با تشریح عملیات لوله گذاری برای رساندن گاز به محور کرج – چالوس گفت: از میدان شهر طالقان تا جوستان 20کیلومتر شبکه فولادی 12 اینچ کار کردیم و از جوستان تا گچسر 54 کیلومتر خط 12 اینچ توسط چهار پیمانکار متفاوت اجرا شد ضمن آنکه از گچسر تا سه راه شهرستانک تا ابتدای جاده روستای مورود و آیگان نیز حدود 100 کیلومتر شبکه فولادی احداث شده است.

وی با اشاره به شرایط کار در گردنه عسلک و مناطق کوهستانی طالقان و اقدامات انجام شده برای گازرسانی بیان کرد: با وجود این شرایط خیلی تلاش کردیم تا قبل از فرا رسیدن زمستان تا آنجا که در توانمان است پروژه را به پیش ببریم.

این مسوول اظهار کرد: برای رساندن گاز به روستاها و مردم شب و روز را نمی شناختیم و پیمانکاران ما حتی در سردترین روزهای سال دست از کار نکشیدند و پروژه را به پیش بردند به طوریکه حتی در یکی از شب های اسفند ماه 1401 با اجازه از اداره کل راهنمایی و رانندگی کشور جاده را مسدود کردیم تا بتوانیم پروژه را به پیش ببریم و با این اهتمامی که نشان دادیم توانستیم حدود هشت تا 9 ماه زودتر از موعد همه پروژه ها را از لحاظ عمرانی به اتمام برسانیم.

غفاریان با قدردانی از تلاش ها و حمایت های استاندار البرز خاطر نشان کرد: برای تسهیل در گازرسانی به محور کرج به کندوان و شهر طالقان جلسات متعدد توجیهی میان مسئولان برگزار کردیم و حتی هزینه خسارتی که به سایر زیرساخت ها وارد می شد متقبل شدیم و فراتر از آن در سایر نقاط اقدام به ایجاد زیرساخت در حوزه راه و جاده کردیم به صورتی که در حال حاضر می توان با ساده ترین خودرو در این مسیرهای کوهستانی عبور کرد.

وی حجم فعالیت های شرکت گاز استان البرز را در ایام مختلف غیر قابل باور برای شهروندان عنوان کرد افزود: حتی در روزهایی که به دلیل برودت ها و بارش برف امکان فعالیت فنی وجود نداشت از بولدوزر و لودر برای برفروبی کمک گرفته شد.

درخاتمه غفاریان با اشاره به رویکرد نظام جمهوری اسلامی در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم گفت: در سال 57 تنها 5 شهر و یک روستا در کشوربا جمعیتی حدود 50 هزار خانوار  از نعمت گاز بهره مند بودند ولی در حال حاضر 1260 شهر و 32 هزار روستا با جمعیتی حدود 27 میلیون خانوار از این انرژی پاک و ارزان بهره می برند که این نشان از توجه ویژه نظام به رفاه و آسایش مردم کشور است.

تعداد55روستا در محور کرج – چالوس با جمعیتی حدود 60 هزار نفر قرار دارند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا